Email marketing pre začiatočníkov: Všetko, čo potrebujete vedieť

Email marketing je na Slovensku stále pomerne neznámy pojem. Malí podnikatelia ho správne používajú len zriedka.

A to je škoda, hlavne ak sa pozrieme na štatistiky.

Email marketing v návratnosti investície dokonca prekonáva aj investovanie do SEO a sociálnych sieti. Za dolár vložený do email marketingu je priemerná návratnosť v roku 2015 až $38.

Podľa prieskumu firmy Econsultancy, vďačia spoločnosti email marketingu až za 23% ich celkového predaja.

Predpokladám, že email marketing zatiaľ nepoužívate alebo ste z neho nemali ešte žiadny zisk.

Ako veľmi by sa vám zmenil život, ak by sa váš celkový predaj zdvihol o pätinu a za každé investované euro by ste získali 38€?

Email sa stal tak dôležitou súčasťou našej komunikácie, že v roku 2016 bude podľa odhadov existovať až 4.3 miliardy emailových adries. 91% spotrebiteľov navyše uvádza, že svoj email kontroluje minimálne raz za deň.

Email marketing je dôležitý zdroj príjmov. Veď až 44% majiteľov email schránok si za posledný rok niečo kúpila na základe reklamného emailu.

 

Čo je to vlastne email marketing?

Email marketing je forma priameho marketingu. To znamená, že pri email marketingu medzi sebou priamo komunikuje predávajúci a (potenciálny) zákazník.

Treba si ujasniť, že úspešný email marketing nemôže byť postavený na spame.

Na to, aby ste niekomu mohli zasielať akékoľvek reklamné emaily potrebujete v prvom rade mať od používateľa povolenie.

To znamená, že používateľ sa dobrovoľne prihlási na odber vašich noviniek (čiže na newsletter).

Kupovanie, sťahovanie a akékoľvek iné získavanie email adries bez súhlasu ich majiteľov je trestné.

Rovnako tak, ak sa niekto chce odhlásiť z odoberania vašich email, má na to právo. A to bez zbytočných komplikácií.

Etické princípy pri email marketingu nekončia po právoplatnom získaní email adresy.

Ak budete svojich subscriberov denne bombardovať emailami o tom, že si majú kúpiť váš produkt, veľmi rýchlo ich stratíte.

Ľudia sa prihlasujú na newslettery kvôli tomu, že chcú užitočné informácie. Ak ich chcete udržať na svojom email zozname, je potrebné im ich poskytnúť.

 

Na čo je dobrý email marketing?

Je získavanie emailov od návštevníkov a následne posielanie emailov dôležité pre úspech v online svete?

Spoločnosť Salesforce vyspovedala 5000 marketérov a zistila že:

73% marketérov tvrdí, že email tvorí základ ich podnikania.

Prečo marketéri tak milujú email marketing? Pretože ho používajú na:

1. získanie návštevníkov na svoju stránku
2. predaj ich služieb alebo produktov

Získavanie návštevníkov na stránku cez email marketing

Newsletter je základná časť email marketingu

Mať databázu emailov ľudí, ktorí sa zaujímajú o vaše služby prináša veľa výhod.

Jedna z hlavných je tá, že nad touto databázou máte úplnú kontrolu. Určite ste počuli o tom, ako sociálne siete a SEO môžu zlepšiť vaše podnikanie. A skutočne môžu.

Problém s nimi je ten, že ak je vaša návštevnosť postavená na týchto informačných kanáloch, môžete o ňu prísť zo dňa na deň.

Google pravidelne mení svoj algorytmus a to znamená, že ak sa mu vaša stránka nebude páčiť (všimne si používanie pochybných techník) tak môže z ničoho nič zmiznúť z výsledkov vyhľadávania.

(Áno, deje sa to. Len si skúste vyhľadať „site deindexed by Google“)

Problém s Facebookom je:

V minulosti by vaše firemné statusy videlo oveľa viac ľudí, ako ich uvidí dnes.

Ako je to možné, keď Facebook používa stále viac ľudí?

Facebook postupne znižuje organický dosah vašich príspevkov.

V ľudskej reči to znamená, že ak chcete, aby vaše príspevky videlo toľko ľudí, ako by ich videlo za rovnakých podmienok pred pár rokmi, musíte si zaplatiť.

Organický dosah príspevkov na Facebooku sa neustále znižuje
Graf od Social@Ogilvy ukazuje, ako sa znížil organický dosah príspevkov na Facebooku na prelome rokov 2013/2014. Tento trend pokračuje.

Google, rovnako ako Facebook, tiež podniká kroky ku zvyšovaniu ziskov.

Sami môžete vidieť, ako čím ďalej, tým viac výsledkov vo vyhľadávaní patrí plateným pozíciám. To je na úkor stránok s kvalitným obsahom, ktoré si za reklamu neplatia.

Reklama Google vo výsledkoch vyhľadávania

Ak ale máte email databázu 1000 ľudí, môžete si byť istý, že akonáhle im dáte vedieť o novom článku na blogu alebo o špeciálnej ponuke, tak dostanete aspoň nejakú odozvu.

 

Predaj služieb alebo produktov cez email marketing

Určite ste už dostali email, v ktorom ste boli upozornení na to, že niekto práve napísal nový ebook alebo vytvoril videokurz. Predávanie produktov ľuďom, ktorí odoberajú vaše novinky je to najjednoduchšie predávanie.

Tí ľudia predsa už prejavili záujem o to, čo chcete povedať. Preto je prirodzené, že ak napríklad napíšete nejakú knihu, tak vaši prví zákazníci budú pochádzať z vašej databázy kontaktov.

Koho je jednoduchšie presvedčiť o tom, že sa rozumiete tomu, čo robíte?

Niekoho, komu ste rok posielali hodnotné informácie? Alebo náhodného náštevníka z Google?

Rovnako tak, keď do svojho portfólia pridáte novú službu, ľudia vo vašom mailing liste by mali byť prví, ktorí o tom budú vedieť.

 

Ako predávať vo svojich emailoch a nestratiť subscriberov

Skvelý príklad email marketingu od kníhkupectva Martinus
Martinus je jedna z mála firiem na Slovensku, ktorá robí email marketing naozaj dobre.

Väčšina ľudí nevie nájsť balans medzi speňažovaním svojho email listu a zachovaním si počtu odberateľov.

Fakt je, že ak ľudom budete posielať len emaily typu „Kúp toto“ a “Limitovaná ponuka!“ veľmi rýchlo ich to omrzí a váš email list opustia.

Ľudia sa na váš newsletter neprihlásili preto, aby boli bombardovaní reklamou. Chceli mať informácie o nových článkoch na blogu, hodnotné tipy, mesačný SEO kurz, alebo váš ebook o tom, ako správne vystaviť faktúru.

Ak im nedáte to, čo ste im sľúbili na začiatku, právom sa na vás nahnevajú. Samozrejme, promo emaily majú svoje miesto a čas. Ak napíšete knihu, je určite dobré im o tom dať vedieť.

Vždy ale musíte dbať aby ľudia dostávali čo chcú.

Chcú vedieť o nových článkoch na blogu? Dajte im to.

Chcú exkluzívne tipy o móde? Detto.

Zlaté pravidlo email marketingu je:

Ľudia milujú nakupovať, ale nenávidia, ak im niekto niečo predáva.

Netlačte v emailoch na ľudí. Stačí jedno nenásilné PS. Aj tak bude mať lepšie výsledky, ako neustále spamovanie vašej ponuky.

 

Čo je to email marketing software a prečo ho potrebujete

Ktorý email marketing software je najlepší?

Ľudia, ktorí vám dobrovoľne dali svoju emailovú adresu sú vaši najväčší fanúšici a najlepší (potenciálni) klienti.

Email marketing software potrebujete na to, aby ste mohli týchto ľudí zasiahnuť.

Vaša databáza kontaktov bude uložená v email marketing službe. Cez túto službu budete posielať emaily a sledovať úspešnosť vaších kampaní.

Ak svoju email marketing službu nastavíte správne, môžete veľa veci zautomatizovať.

Napríklad posielanie free ebooku po tom, čo vám niekto poskytne jeho email adresu. Alebo poslanie emailu zakaždým, keď na svoj blog pridáte nový článok.

To pre vás znamená viac návštevnosti a následne aj konverzií návštevníkov na zákazníkov. A to znamená viac peňazí.

Každá dobrá email marketing služba poskytuje aj autoresponder.

 

„Čo je to autoresponder a potrebujem ho?“

Autoresponder je služba, ktorá časuje posielanie vašich emailov.

Príklad: Ste osobný tréner. Ako odmenu pre ľudí, ktorí vám poskytnú svoju emailovú adresu ste si pripravili 30 dňový kurz ako schudnúť.

Povedzme, že váš kurz sa volá 10 tajomstiev, ako schudnúť. Každé tajomstvo je zvlášť rozpísané v emaile.

Vaším odberateľom teda posielate email každé tri dni. Presnejšie povedané, autoresponder ich posiela za vás.

Keďže každý človek začal tento kurz v inom čase (prihlásením sa na váš newsletter), tak každý bude dostávať emaily v iný deň.

Autoresponder sa pozrie, kedy sa človek prihlásil na odber noviniek a od tohto bodu mu bude sám posielať novú časť kurzu každé tri dni. A vy na to nemusíte myslieť.

 

Výhody autoresponderu:

Hlavnou výhodou autorespondera je to, že sa o takmer všetko stará za vás.

Jediné, čo musíte je len dané emaily napísať a nastaviť ich poradie a frekvenciu. To vás bude, samozrejme, stáť čas a energiu.

Autorespondery sú skvelá príležitosť, ako môžete nenútene predávať svoje služby alebo produkty.

Je bežnou praxou, že v týchto email kurzoch ich tvorcovia zdieľajú hodnotné informácie zadarmo a pod email napíšu niečo ako: „PS: Ak sa chcete dozvedieť ešte viac tajomstiev ako schudnúť a byť najštíhlejšou ženou na pláži, mrknite na môj ebook.“

Samozrejme, po kliknutí na túto vetu sa dostanete na stránku, kde nájdete 3000 slov prečo si tú knihu potrebujete kúpiť.

 

Akú email marketing službu si vybrať?

Poskytovateľov email marketing služieb je naozaj mnoho.

Hlavné postavenie na trhu majú:

► Mailchimp
► Aweber
► MadMimi
► GetResponse

V našich končinách je najviac používanou službou MailChimp.

mailchimp-logo

MailChimp je u nás tak populárny hlavne preto, že je zadarmo pre databázu do 2000 ľudí. (Ah, ako veľmi by som si prial, aby na môj newsletter odoberalo tak veľa ľudí)

Ak je teda váš email list menší ako 2000 ľudí a nepošlete viac ako 12 000 emailov mesačne, tak neplatíte ani cent.

Update: MailChimp spustil autoresponder zadarmo! V čase písania tohto článku to bola ešte platená funkcia, teraz je súčasťou balenia. MailChimp sa tak stal z najlepšej emailovej služby (pre väčšinu ľudí) ešte o triedu lepšou. :)

 

 

MailChimp návod: Ako začať používať MailChimp

Väčšina slovenských marketérov začne práve s týmto softwarom, takže si poďme ukázať, ako s ním pracovať.

 

 

Krok 1) Registrácia na stránke MailChimp

Ako prvé sa potrebujete zaregistovať na tomto odkaze.

Ako sa zaregstrovať na MailChimp

Po vyplnení vašich údajov kliknite na položku Create My Account.

V priebehu pár minút vám príjde aktivačný email.

Ako aktivovať MailChimp účet

Po kliknutí na tlačidlo sa dostanete opäť na stránku MailChimpu, kde budete musieť potvrdiť, že ste človek (s tým problém nemáte, však?)

mailchimp-captcha

Potvrďte registráciu kliknutím na Confirm Signup.

Po tomto kroku budete musieť o sebe vyplniť základné informácie ako vaše meno, názov firmy (ak máte firmu), adresu, PSČ a niekoľko ďalších informácii.

Email marketing je hlavne v Amerike (a už aj v Nemecku) prísne regulovaný a práve preto musíte poskytnúť tieto údaje.

Nakoniec môžete pridať vašu fotografiu a začať používať MailChimp.

Návod, ako začať používať MailChimp

Konečne máme registráciu za sebou a môžeme prejsť na trochu zábavnejšiu časť. MailChimp vás automaticky presmeruje na úvodnú stranu.

MailChimp návod: Úvodná strana

Na ďalšej stránke vás MailChimp upozorní, že zatiaľ nemáte vybudovaný žiadny email list (databázu email kontaktov). Šipkou vás nasmeruje na položku Create list.

Vytváranie zoznamu email odberateľov v MailChimp

Podľa vzoru vyššie si vyplňte hornú časť formulára. V sekcii Notifications (nie je na obrázku) vám odporúčam vybrať možnosť Daily summary.

Poznámka: Default “from” email by mala byť emailová adresa, ktorá je hostovaná na vašej webstránke. To znamená vasemeno@vasastranka.sk namiesto vasemeno@gmail.com. Ak takúto email adresu ešte nemáte a neviete si ju vytvoriť obráťte sa na poskytovateľa vášho webhostingu. 

Odošlite formulár a ta-dá váš prvý email list bol práve vytvorený!

Databáza kontaktov v službe MailChimp

S 0 odberateľmi by ale náš email marketing veľmi účinný nebol a preto je na čase nejakých získať.

 

3 stratégie, ako získať email odberateľov

Zistili sme, že email marketing je veľmi užitočný nástroj pre každé podnikanie. Zistili sme, na čo ho máme používať.

Keď chceme zarobiť cez email marketing, potrebujeme najprv do našej databázy dostať ľudí. Ako to ale spraviť?

 

Stratégia #1: Formulár na odber článkov v sidebare

Ako získať email odberateľov cez free ebook

Formulár v bočnom paneli web stránky je už tradičná súčasť internetu. Ukážeme si, ako si takýto formulár môžete vytvoriť aj vy.

 

Ako vytvoriť formulár na odber článkov v službe MailChimp

Pred vytvorením formulára je potrebné overiť doménu, z ktorej sa budú posielať vaše emaily.

Krok 1: Overenie vašej domény

V sekcii Lists choďte do sekcie Settings.

Ako nastaviť MailChimp

Následne vyberte v hornom menu sekciu Signup Forms. Ak sa vám na tejto stránke zobrazí červený text ako na obrázku nižšie, postupujte podľa pokynov na overenie. Kiknite na verify domain.

Ako overiť emailovú adresu v službe MailChimp

Zobrazí sa vám vyskakovacie okno. Potvrďte poslanie overovacieho emailu tlačidlom Send verification email.

Skontrolujte váš email a potvrďte overenie.

Overenie emailovej adresy v MailChimp

Krok 2: Inštalácia a nastavenie modulu MailChimp for WordPress 

Je na čase vybrať ten správny WordPress modul.

Vybrať správny modul na tvorbu formulárov nebola jednoduchá úloha, keďže väčšina z nich je robená len pre anglicky hovoriace krajiny.

To spôsobuje, že ich preklad do slovenčiny alebo češtiny je pomerne zložitý. Tento návod som chcel spraviť tak jednoduchý ako je len možné a tak som takéto moduly vynechal.

Vyhľadajte, nainštalujte a aktivujte tento plugin:

WordPress plugin na tvorbu MailChimp formulárov

V bočnom menu vášho WordPress adminu choďte do sekcie MailChimp for WP => MailChimp. Tam od vás budú chcieť API kľúc. Kliknite na Zaobstarajte si Váš API kľuč.

MailChimp plugin pre WordPress

Po kliknutí na odkaz budete presmerovaný do vášho MailChimp účtu do sekcie API keys. Ak nebudete presmerovaný priamo do sekcie API keys, dostanete sa tam cez Vaše meno => Account => Extras => API keys.

Na obrázku nižšie môžete vidieť, že ja už jeden kľúč mám vytvorený. Vy si ho pravdepodobne ešte len budete musieť kliknutím na Create A Key.

MailChimp: Ako získať API kľúč

Tento kľúč skopírujte a vložte ho do políčka API kľúč vo vašom WordPresse. Uložte zmeny.

MailChimp pre WordPress,

Po uložení zmien by ste mali vidieť Status – Pripojené.

Krok 3: Samotné vytvorenie formulára na odber článkov

Je na čase konečne vytvoriť náš formulár. Navštívte sekciu MailChimp for WP => Formuláre.

Vyberte si názov formulára (nebude sa verejne zobrazovať) a vyberte do ktorého MailChimp listu chcete ukladať nových odberateľov. Pokračujte kliknutím na modré tlačidlo.

Ako vytvoriť MailChimp formulár vo WordPresse

Zobrazí sa vám HTML kód. Neľakajte sa. Nie je to nič zložité.

Môžete to pokojne nechať tak alebo sa s tým pohrať. Ak niečo potrebujete meniť, odporúčam vám meniť len slovenské texty a nemeniť štruktúru kódu (nemažte žiadne úvodzovky ani zátvorky).

MailChimp html kód

Pod týmto HTML kódom nájdete aj inštrukcie pre zobrazenie vášho formulára a shortcode, ktorý na to máte použiť. Tento kód si skopírujte (budete ho potrebovať o pár desiatok sekúnd).

shortcode-mailchimp-wp

Ešte sa pohráme s jeho farbou. V Appearance pri položke Form Style si vyberte názov (prípadne aj farebné zloženie) vašej témy. Uložte zmeny.

Ako zmeniť farbu formulára v MailChimpe

Konečne ho môžeme vložiť do nášho sidebaru.

Vo vašom WordPresse choďte do sekcie Vzhľad => Widgety. Vyberte widget Text a vložhe do Primary sidebar (primárneho sidebaru). Zvoľte si vhodný nadpis, do obsahu vložte shortcode a uložte zmeny.

Pred shortcode vám odporúčam napísať text, ktorý presvedčí návštevníka, aby vám dal svoj email.

MailChimp formulár widget

Krok 4: Navštívte vašu stránku a tešte sa zo svojho prvého email formulára

mailchimp-formular-wordpress

Poznámka: Toto je len ukážka a odporúčam vám experimentovať s textom vo formulári. Formulár, ktorý vidíte na obrázky vyššie je síce plne funkčný, no jeho konverzný pomer bude ďaleko pod jeho potenciálom. Viac o tom si prečítate v ďalších stratégiach.

 

Stratégia #2:  Použite vyskakovacie okná

Jednochý spôsob, ako vybudovať databázu email kontaktov

Nenávidené vyskakovacie okná. Nikto ich nemá rád. Fakt, ani ja.

Prečo ich potom používam? Lebo fungujú.

Vyskakovacie okná spojené s opt-in úplatkom sú pravdepodobne ten najlepší spôsob, ako vybudovať databázu email kontaktov.

Tieto pop-ups (anglicky výraz pre vyskakovacie okná) je možné nastaviť tak, aby sa zobrazili práve v chvíli, keď sa váš návštevník chystá opustiť vašu stránku. V angličtine sú to exit-intent poups.

Neil Patel, jeden z popredných svetových online marketérov, hovorí, že práve exit-intent pop-ups mu zdvojnásobili počet odberateľov.

Podľa BounceExchange 70 až 96 percent ľudí, ktorí opúšťajú vašu stránku sa nikdy nevráti.

To znamená, že pre drivivú väčšinu z nich je exit-intent pop-up vašou poslednou šancou na získanie pravidelného návštevníka.

Ako vytvoriť takéto vyskakovacie okná?

V podstate máte 2 dobré možnosti:

► PopupAlly, ktorý je zadarmo
úžasný plugin Thrive Leads, za ktorý síce zaplatíte $67, ale vďaka nemu viete získať oveľa viac odberateľov, ako by ste dostali cez PopupAlly

 

Ako nastaviť zbieranie kontaktov cez vyskakovacie okná PopupAlly

Nainštalujte a aktivujte plugin PopupAlly.

Prepojte PopupAlly s vaším MailChimp listom podľa videonávodu nižšie. Video je pre vás dôležité len do 2. minúty a 15. sekundy, potom sa už zaoberá prepojením so službou Aweber.

Choďte do PopupAlly -> Display Setting a na začiatok môžete použiť rovnaké nastavenie, ako vidíte na obrázku.

popupally-nastavenie-1

popupally-nastavenie-2

Teraz je čas na to, aby ste zmenili texty a vzhľad vášho vyskakovacieho okna. Zamierte do PopupAlly -> Style Settings a vypusťte vašu kreativitu.

Potrebujete trochu pomôcť? Takto som to spravil pre klientku:

popupally-nastavenie-.png

Profesionálny tip: Ak chcete lepší konverzný pomer a tým premienať viac návštevníkov na odberateľov, nepoužívajte otrepané frázy. To znamená žiadne „Prihlásiť na odber“ a „Pridajte sa k nám“. Namiesto toho napíšte reálne benefity, ktoré ľuďom prinesie to, že vám dajú svoj email. Príklad vyššie nemá zadaný jasný benefit hlavne kvôli tomu, že blog je úplne nový a zatiaľ na ňom nie je obsah. A E-book zadarmo už vôbec nie. :)

Michael Aagaard z ContentVerve.com dosiahol u klienta až o 31.54 % lepší konverzný pomer použitím jasných benefitov v texte formulára.

Zvyšovanie konverzného pomeru

 

Stratégia 3: Hovorte o vašom newsletteri

Táto stratégia je jednoznačne najjednoduchšia na použitie a výsledky z nej získate takmer bez práce.

Len sa o zmieňte o tom, že máte nejaký newsletter. Stačí jednou vetou.

Exkluzívne tipy, ktoré verejne nezdieľam nájdete v mojom newsletteri.

Konvertovať vašich Facebook fanúšíkov na odberateľov, je jeden z najjednoduchších spôsobov, ako zväčšiť vašu email databázu.

Ľudia, ktorí dali „Páči sa mi to“ na vašu stránku sú ľudia, ktorým sa naozaj páči váš obsah.

Raz za mesiac napíšte status typu:

Už ste sa prihlásili na náš newsletter? Spravte to dnes a získajte 10 exkluzivných nástrojov zadarmo pre vaše podnikanie.

Alternatíva: Použite databázu niekoho iného

Existuje ešte jedna možnosť, ako využiť silu email marketingu bez toho, aby ste museli budovať databázu od nuly. Môžete použiť databázu od niekoho, kto ju už má.

Promo cez newsletter je relatívne bežná vec a sám to niekedy využívam ako linkbuilding stratégiu. Databáza relevantných emailových adries je hodnotná vec, v linkbuildingu niekedy pre klientov získam odkaz výmenou za spromovanie druhej strany.  Je to win-win pre obe strany.

Ak máte záujem využiť databázu niekoho iného, pošlite mi email a je veľká šanca, že niečo dohodneme. V tomto poznám relatívne veľa ľudí, ktorí majú databázy a sú otvorení každej dobrej spolupráci.

Pre upresnenie: Nemám na mysli nákup databázy, iba jednorázové využitie výmenou za protihodnotu (peniaze / odkaz / iné promo). Prenájom databázy je z môjho pohľadu fajn, nákup nie je.

Záver

Ukázali sme si, prečo sa oplatí investovať čas a energiu do email marketingu. Štatistiky neklamú, keď hodnotia email ako najlepší marketingový kanál.

Na blogu Email Marketing Gold sa pred časom objavil zaujímavý graf, ktorý porovnáva výnosnosť emailu napríklad so SEO či klasickou banerovou reklamou.

Email marketing graf

Dôvodom tejto vysokej návratnosti je, že email marketing má veľmi nízke náklady. V podstate si do veľkej miery vystačíte aj s free kombináciou MailChimp + SumoMe + formulár v sidebare.

Ak sa vám článok páčil, pokojne ho zdieľajte. Budem naozaj rád, keďže som pri jeho tvorbe takmer potil krv :)

Email marketing pre začiatočníkov: Všetko, čo potrebujete vedieť
5 (100%) 15 votes

Čo tak ešte jeden článok?

90 komentárov

  1. Katka z Alchymie

    Zdravím, moc pěkný článek. Právě se chystám založit si Mailchimp a tak se mi bude určitě hodit. Proč je důležité, abych měla “doménový” e-mail? (Četla jsem, že to není nejlepší. Že když měníš poskytovatele hostingu, tak je problém maily převést.) No, každopádně používám gmail, dá se to v pohodě posílat i přes něj? Díky Katka

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Katka,

      doménový email je jednoducho štandard. Ak niekomu príde email od odosielateľa katka@literarnialchymie.cz, tak mu je hneď jasné, kto píše.

      Poviem ti tajomstvo: všetky emaily posielam cez Gmail a napriek tomu sú poslané z adresy roland@vojkovsky.sk. Každý dobrý hosting provider ti umožní prepojiť ich emailovú adresu s Gmailom. Takto vybavíš všetkú poštu zo svojho Gmail účtu a v „pracovných“ mailoch môžeš používať doménovú adresu.

      „No, každopádně používám gmail, dá se to v pohodě posílat i přes něj?“ – Ak by si veľmi odmietala doménový email, tak myslím, že môžeš maily z MailChimpu posielať aj z Gmail adresy. Už som pár takýchto mailov dostal.

      Snáď to pomohlo. Ozvi sa, ak budeš potrebovať ešte niečo :)

      Odpovedať
        • Dominik

          Ahojte, len pre istotu, ak niekto nevie – z GMAIL ADRESY NEMôŽETE POSIELAŤ HROMADNÉ E-MAILY!

          Od neviem ktorého dátuu niekedy v roku 2016 ide všetko z @gmail, @yahoo a podobne priamo do spamu. MailChimp aj iní emailoví provideri na to aj upozorňujú.

          Aby všetko prebiehalo v poriadku a vaše správy nekončili v spame, musíte mať doménový e-mail.

          Odpovedať
  2. Nika

    Super článok,veľmi mi pomohol pri zriaďovaní účtu na MailCHimp aj pri vytváraní pop-up okna na stránke,ďakujem :)

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Nika,

      naozaj sa teším, že ti ten článok niečo dal :)

      Ak hovoríš o labkynacestach.sk, tak mne sa ten pop-up nezobrazil. Je všetko nastavené správne?

      PS: Napíš mi, ak by si čokoľvek potrebovala :)

      Odpovedať
      • Nika

        Naozaj sa ti nezobrazil?všetko by malo byť správne,držala som sa presne tvojho návodu…

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          Naozaj. Ako to máš nastavené?

          Ak by si si nevedela rady, tak mi napíš email a ja ti to bezplatne nastavím :)

          Odpovedať
  3. Brano

    Ahoj Roland
    Dakujem za podrobne navody
    Su inspirujuce :-)
    Vies mi prosim napisat postup ako robis screenshoty jednotlivych obrazkov do WP aby boli malej velkosti? ?
    Dakujem

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Braňo,

      ďakujem :) Čo sa týka veľkosti tých screenshotov, tak je to jednoduché:

      1. Vytvorím ich cez Lightshot alebo Skitch.
      2. Hodím ich do WordPressu v pôvodnej veľkosti (som trochu lenivý)
      3. V článku si ich už len zmenším na veľkosť, akú chcem (podobne ako vo Worde).

      Keď robím obdĺžnikové obrázky tak sa snažím aby mali šírku okolo 600px, ak sú štvorcové, tak trochu menej.

      Snáď to pomohlo. Ak by si potreboval čokoľvek iné, tak napíš :)

      Odpovedať
      • Brano

        Dakujem pekne Rolo, si borec :o)
        Pomohlo super.
        Este by ma zaujimalo, ci mi vies prosim poradit, ako si mam spravne nastavit na stranke sledovanie v google analytics vo WP. Mam skopirovane cislo-key aj na google analytics, ale stale mi to vyhadzuje chybu a asi mi to nerata navstevnost…Pripadne ti to nafotim a poslem mailom?
        dakujem pekne za radu.

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          Ďakujem, Braňo :D

          Použil si plugin Google Analytics by Yoast? Píšem o ňom v článku o WordPress pluginoch.

          Ak si ten plugin nastavil správne (t.j. prepojil ho so svojim Google účtom alebo manuálne zadal svoj UA kód), tak len počkaj. Googlu chvíľu trvá, kým sa spamätá a zistí, že už môže sledovať tvoju web stránku. Z mojej skúsenosti im to trvá to tak 1-2 dni.

          Či ti to už funguje alebo nie si vieš odsledovať vo svojom Google Analytics účte v sekcii Vlastníctvo => Informácie o sledovaní => Kód sledovania.

          Daj vedieť, ak ti môžem ešte nejako pomôcť :)

          Odpovedať
  4. petra

    Ahoj Roland,

    chcela by som sa spytat, ako je to s moznostou odhlasenia sa klienta z newsletter..kde sa zadava tato moznost?

    dakujem krasne

    peta

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Peťa,

      pýtaš sa na to, ako nastaviť to, aby sa adresát emailu mohol odhlásiť z odberu? To vybaví MailChimp (alebo akákoľvek iná email služba) automaticky za teba.

      Nemáš zač, ak budeš čokoľvek potrebovať, tak mi napíš a pokúsim sa znova poradiť :)

      Odpovedať
    • Dominik

      Ja len doplním, že mať takúto možnosť v každom hromadnom e-maily je povinnosť podľa zákona (na Slovensku aj vo väčšine krajín na svete). Ak používaš MailChimp, Peťa, tak tento odkaz na odhlásenie MailChimp automaticky vygeneruje v pätičke e-mailu.

      Môžeš ale upraviť text, ktorý sa pri tom zobrazuje. Stačí ten pôvodný odkaz zmazať a napísať nový, napríklad:

      “Ak už odo mňa nechcete nič počuť, môžete sa odhlásiť kliknutím sem” a potom už len z toho textu sprav odkaz akoby si odkazovala na nejakú webovú adresu. Namiesto webovej adresy tam však napíš *|UNSUB|* (aj s tými hviezdičkami). To je interný kód pre MailChimp ktorý tak pochopí, že má daného človeka odhlásiť.

      Odpovedať
  5. Petra

    Dakujem,tvoj blog je super!

    Odpovedať
  6. Jan

    Ahoj,
    moja otázka je, či to celé nastavenie môžem použiť aj na localhoste.
    Chcem to používať na odosielanie nových článkov v rámci INTRANETU

    Vďaka

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Ján,

      bohužiaľ, toto riešenie nie je možné použiť na localhoste.

      Vedel by si mi konkrétnejšie povedať, čo vlastne potrebuješ? Možno by som ti potom vedel poradiť nejaké (inTERnetové) riešenie.

      Odpovedať
      • Jan

        Ahoj Roland,

        na WordPresse robím cca tak tretí mesiac (tak som taká začínajúca Lama), predtým som laboroval skôr s Drupalom.
        Vo firme som bol poverený vytvorením Intranetu a vedenie chce, aby bolo možne rozosielať zverejnené aktuality (články) ešte určenému okruhu zamestnancov (ak by si nevšimli aktualitu na Domovskej stránke), tak hľadám nejakú funkcionalitu, ktorá by to vyriešila. Je to interná zaležitosť, bez možnosti prístupu z vonku.
        Malo by to byť jednoduché a efektívne. (vôbec nie so náročný, že? ) :)

        PS:
        A ináč ďakujem za rýchlu reakciu…

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          Ahoj,

          nepoznám intranetové riešenie tohto problému, ale ak by som chcel niečo podobné, tak by som si len založil MailChimp účet, naimportoval do neho všetky emaily zamestnancov a všetko posielal klasicky cez internet.

          Neviem, či ti to nejako pomohlo. Dúfam, že áno :)

          Kedykoľvek si myslíš, že ti v niečom budem vedieť poradiť, tak mi len napíš komentár a pokusím sa.

          Odpovedať
          • Jan

            Ahoj,
            skúsim sa na to pozrieť a uvidím, čo s tým.

            Ďakujem

            Odpovedať
  7. Aleš Tvrdý

    Ďakujem veľmi pekne za cenné rady a tipy. Veľmi mi tento návod pomohol :-)

    Odpovedať
  8. Ondrej

    Ahoj Roland,

    super článok ďakujem. Všetko funguje podľa návodu, akurát neviem, čo sa na konci udeje, ked vyplním meno a e-mail. Stlačím odoslať a potom nič. Nepríde žiadny e-mail, nie je žiadna poďakovacia hláška alebo čo. Prosím o radu. Môj web http://www.ienjoy.de
    Ďakujem

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Ondrej,

      písal si mi mail, že už je to v poriadku, tak ti aspoň ďakujem za komentár :)

      Odpovedať
      • Ondrej

        Hej,

        prehliadol som to videjko, kde sa nastavuje prepojenie MailChimp a Popupally.
        Teraz všetko funguje. Na problém som ale narazil na Tablete – konkr. iPade. Keď sa mi tam zobrazí okno na prihlásenie newslettera tak, akonáhlo omylom niekde kliknem, okno zmizne.
        Ako tomu zabrániť, resp, ako nastaviť zmiznutie okna podmienkou, len ak sa klikne na X-ko, čiže zavrieť?

        Ďakujem a pekný deň,

        Ondrej

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          Keď chceš nastavovať takéto „srandy“, tak potrebuješ buď programátora, alebo nejaký platený plugin. Tento PopupAlly je fajn vec zadarmo, ale keď chceš pokročilejšie veci, tak odporúčam Thrive Leads (67$). Ak by si mal záujem, tak mi napíš správu a pomohol by som ti s jeho nastavením.

          Aj tebe pekný deň, nech sa darí!

          Odpovedať
  9. hogy

    Ahoj Roland, k clanku som sa dostal vdaka tvojmu komentaru na stranke Peta Chodelku… :)
    Super clanok a opat som sa inspiroval.

    Narazil som na plugin https://getsitecontrol.com/ ktory ma v sebe tiez aj moznost vyskakovacieho okna na zbieranie emailov pri odchode, okrem toho, ze dokaze kvantum dalsich veci… a je uplne zadarmo.
    Chystam sa ho nasadit na svoj web coskoro a ak sa mi osvedci, tak nahradi mailmunch…
    Nahodou s nim nemas skusenosti?
    Ja pouzivam aj taku inu verziu pop-upu (alebo ako sa to nazyva) a to taku, ze ked clovek sa preskroluje aspon do polovice dakeho clanku a teda vidim, ze som ho zaujal, tak sa mu na pravej strane vyroluje upozornenie, ze moze zadat svoj email a odoberat moj newsletter (pozri na mojom blogu http://hogy.sk).

    Musim ale priznat, ze nenabera tolko odberatelov, ako by som ocakaval – v priemere asi jedneho za tyzden… lepsie vysledky som mal s hornou listou, v ktorej som mal moznost zadat email, tam reagovalo asi 2x tolko ludi, ale odstranil som to, lebo sa mi zda, ze to moc otravuje navstevnikov, ktory prichadzaju z mobilu.

    Chcel by som najst balanc, ako ziskavat adresy a zaroven nezneprijemnovat zivot navstevnikov… a nie je to jednoduche sa mi zda :D

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Hogy, ďakujem ti za ďalší skvelý komentár :)

      Som rád, že ťa článok inšpiroval.

      GetSiteControl je super, vidím ho čím ďalej, tým viac a keď je úplne zadarmo, tak je to fakt pecka. Čítal som si viacero tvojich článkov, ale ten tvoj spomínaný pop-up na pravej strane som nevidel. Možno preto, že mám AdBlock.

      Určite by som na tvoj web pridal aspoň tú hornú lištu. Takto je jediný formulár na tvojej stránke ukrytý v sidebare, na ktorý sú ľudia slepí. Potom existuje ešte jedna, lepšia vychatávka. Volá sa feature box. Ten neotravuje absolútne nikoho a konvertuje skvelo. Pozri: https://sk.wordpress.org/plugins/plugmatter-optin-feature-box-lite/

      Odpovedať
      • hogy

        Skvele! Vdaka, idem ten feature box vyskusat!
        Ak bude fungovat podla popisu, tak budem vysmiaty od ucha k uchu… :)

        Odpovedať
      • Lukas

        Zdravím,

        más skusenosti ako funguje ten plugin Plugmatter Optin Feature Box, mas navod ako to prepojit a vytvorit cez newsletter ? Lebo rozmyslam ze ci dat vyskakovaci newsletter formou ako plugin vyssie (nie ten co vyskakuje cez obrazovku, sameho ma to otravovalo na inych strankach) alebo ci dat subscribe na newsletter kdesi nabok vo vyššej pozicii ?

        ďakujem za rady

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          Ahoj Lukáš,

          s tým pluginom nemám osobné skúsenosti, ale počul som o ňom veľa dobrého. Pokiaľ viem, tak majú 30-dňovú garanciu vrátenia peňazí, takže na tvojom mieste by som to vyskúšal. Sám uvidíš, ako sa ti to bude páčiť.

          Do bočného panela nemá zmysel dávať tieto opt-in formy. Podľa štatistík je konverzný pomer u týchto opt-in formov len okolo 0,1%.

          Za mňa je to buď pop-up alebo Plugmatter :)

          Odpovedať
  10. Martin

    Ahoj, super článok ☺ chcem sa opýtať. AK ponúkam E-book na stiahnutie zadarmo, ako to v mailchimp nastavím tak, aby človek po zadaní e-mailu dostal E-book automaticky do mailu ? Ďakujem

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Martin,

      ďakujem za tvoj komentár. Presne o tomto píšem v bonusovej stratégii, ktorú si nájdeš na konci tohto článku. Stiahni si ten bonus a budeš vedieť, ako na to :)

      K obashu bonusu – dá sa to spraviť aj jednoduchšie. Že namiesto toho, aby si si vytvoril zaheslovanú podstránku dáš do MailChimpu emailu s názvom Confirmation Thank You Page priamo odkaz na tvoj ebook.

      Snáď to pomohlo. Keby niečo, tak napíš :)

      Odpovedať
  11. Miroslava

    Dobrý deň,
    poradíte mi, ako nastaviť v prehliadači, aby sa mi Mailchimp zobrazoval cez preklad AJ-SJ?
    Vďaka

    Odpovedať
  12. Martin

    Zdravím Roland,
    tento článok mi veľmi pomohol za čo ďakujem ;-)
    Mám však problém, nastavoval som si odosielanie ebooku cez ďakovnú stránku, avšak po zadaní mailovej adresy nič nepríde.
    Neviete čo robím zle? Už som to skúšal aj preregistrovať aj preinštalovať mailchimp vo WP, ale stále mi to nejde.
    Ďakujem
    Martin

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Zdravím Martin,

      ak ste postupovali presne podľa návodu v bonusovej stratégii, všetko by malo fungovať bez problémov.

      Na to, aby som zistil, v čom je problém by som sa na to musel pozrieť osobne. Píšem vám email.

      Roland

      Odpovedať
  13. Dominik

    Ahoj Roland,

    vďaka za článok.

    Budem trochu diablov advokát – načo sa týmto všetkým trápiť, keď potom posielaš 1-2 emaily mesačne?

    Necháp ma zle, chcem sa ťa spýtať, ako často odporúčaš písať e-maily svojim odberateľom a čo do tých emailov dávať.

    V článku cituješ Patela, Leadpages,… od nich mi príde email 1-2 x týždenne. Seth Godin mi napíše každý deň, Ben Settle, Josh Earl rovnako… a vždy si tie emaily rád prečítam :)

    Aké sú tvoje odporúčania ohľaodm frekvencie posielania emailov a ich obsahu?

    Ďakujem!

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Dominik,

      s radosťou.

      Načo sa s tým trápiť? Kvôli možnostiam v budúcnosti. Teraz im možno pošleš len nový článok, ale neskôr im môžeš niečo predávať. Navyše si zberom emailov zabezpečuješ nejakú „garantovanú návštevnosť“ pre každý nový článok.

      Emaily odporúčam posielať vtedy, keď máš čo povedať. Ja zvyknem posielať 1 nový článok mesačne a občas nejaké tipy alebo predajný email.

      Viem, že veľkí marketéri posielajú emaily aj každý deň a majú na to dobrý dôvod – obrovské databázy a veľa produktov na predaj. Im sa oplatí ku každému produktu, čo predávajú, napísať aj 20-emailové sekvencie.

      Toľko z mojej strany :)

      Maj sa krásne,
      Roland

      Odpovedať
      • Dominik

        Roland, dík za odpoveď.

        Ja úplne súhlasím že e-mail je dôležitý. Skôr som chcel smerovať k tomu, že frekvencia 1x/mesiac je podľa mňa mrhanie potenciálu tohto média.

        Z mojej osobnej skúsenosti je 1x týždenne je frekvencia kedy si dostatoćne často v Inboxe, a zároveň sa to dá zvládať aj napísať.

        Skúšal si tvoriť content priamo do emailu a neposielať ich len na blog? Ak áno, veľmi by ma zaujímalo aké máš z toho takeaways..

        Vďaka!

        Dominik

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          1x týždenne je frekvencia, ku ktorej by som sa chcel dostať. Ale na to potrebujem mať niečo, čo mi ten čas, ktorý investujem do tvorby emailového obsahu zaplatí. Ideálne nejaký digitálny produkt, napríklad za 15€.

          Ak z písania emailov nič nepredám, viac sa mi oplatí ten obsah zavesiť na môj blog, kde vďaka nemu môžem získať návštevnosť, nových odberateľov a odkazy.

          Ak mi 1 email zaberie hodinu a keď ho pošlem, tak v priemere (keď spriemerujem predajné a hodnotové emaily) získam 2 nové objednávky na e-book za 15€ (čiže spolu 30€) potom mi už vychádza skvelá hodinovka a budem to robiť.

          A či som skúšal tvoriť content priamo do emailu? Áno. Zo začiatku som posielal len nové články a potom som párkrát poslal exkluzívny obsah (ktorý na blogu doteraz nie je). Na to som v podstate nemal takmer žiadne ohlasy. Asi 0,5% ľudí mi za takýto email poďakovalo a 1.5% sa odhlásilo.

          Teraz každému novému odberateľovi chodí zatiať 6-emailový autoresponder a na ten mám veľmi dobré ohlasy. Teším sa, keď do neho zaradím ďalšie „value emaily“ a konečne v ňom začnem aj predávať.

          Odpovedať
          • Dominik

            Dík Roland za odpoveď, súhlasím s Tebou. Ja tiež zatiaľ nemailujem týždenne, no mám to ako cieľ do dvoch-troch mesiacov sa do tohto tempa dostať.

            Držím palce, budem Ťa sledovať ;)

            Odpovedať
  14. Katka

    Ahoj, dakujem za super clanok. Chcela by som sa opytat ci je mozne nejako odsledovat alebo nastavit, aby som zistila ktory obsah v NWL najviac zaujme a nasledne keby mi to delilo aj do podskupkn. Napr. Ked niekoho zaue magazin, niekoho akcia a ineho noviku …

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Katka,

      rado sa stalo :)

      Áno, je to možné. Odsledovať si to vieš asi v každom nástroji. Problém je nájsť taký nástroj, ktorý ti sám bude „hádzať“ ľudí do skupín, ktoré vytvoríš.

      Z dostupných email marketing služieb (to sú také, ktoré nestoja tisíce eur ročne) ti bude asi najviac vyhovovať Activecampaign. Český marketér, Daniel Nytra, k tomuto nástroji napísal pár návodov, tak ti možno pomôže: https://www.danielnytra.cz/activecampaign-1-jak-zacit/

      Snáď to pomohlo. Keby niečo, napíš mi :)

      Odpovedať
      • Dominik

        Ja oveľa viac ako ActiveCampaign odporúčam ConvertKit. Ten používam na svojom blogu aj pre klientov a práca s ním je úžasná <3

        Tu je (partnerský) link keby niekto chcel: http://mbsy.co/convertkit/21528595
        Prípadne bez partnerského odkazu tu: convertkit.com

        Odpovedať
  15. Erik

    Ahoj,
    ďakujem za super článok ;)
    Chcem sa opýtať, je možné MailChimp prepojiť aj s platformou Prestashop?

    Ďakujem.

    Erik

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Erik,

      s radosťou :)

      Googlil som to a podľa všetkého sa to dá, len na to možno budeš potrebovať nejaký add-on.

      Odpovedať
  16. Miro

    Ahoj Erik.

    Tiez chcem zacat s MailChimp. Databaza sa do nho zrejme uploadovat neda, ci?
    Mam databazu cca. 200 obchodných partnerov, na ktorých chcem aby odchadzal newsletter pravidelne.

    Ako to docielim cez MailChimp?

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Miro,

      Erik ti asi neodpovie, ale ja by som mohol :D

      V akom formáte máš tú databázu? Pred 2 dňami som do MailChimpu uploadoval klasickú .csv tabuľku a nebol s tým žiadny problém.

      Odpovedať
  17. Dominika

    Ahoj, ďakujem za článok, zaujímalo by ma ale, či mi vieš poradiť podobné niečo ako MailChimp, ale v slovenčine resp. v češtine. Viem, že existuje u nás ecomail(sk) a len by ma zaujímalo, či vieš o niečom podobnom, čo funguje ako MailChimp, ale je to pre malú firmu ľahšie používateľné. Ešte som našla edirect a cmsmediasimple.

    Ďakujem za odpoveď,

    Dominika

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Dominika, rado sa stalo.

      mnoho ľudí používa český Smartemailing a sú s ním spokojní. Tak skús asi ten :)

      Odpovedať
  18. Anita

    Ďakujem za článok ale nakoľko som staršia podnikateľka, tak tomu nerozumiem, ani by som si to nevedela nastaviť a vlastne ani neviem či by som to potrebovala. Nakoľko však potrebujem predávať a hlavne oslovovať architektov. Mám blog na stránke ale nikto ho nevidí. Mohla by som do neho písať ďalej, vraj je to užitočné aj pre Google, ale keď ho asi nikto nečíta? Konečný odberatelia sú pre mňa zaujímavý len raz, lebo kto raz nakúpi, tak nepotrebuje sa vracať, moje produkty vydržia i 16 rokov /toľko má firma/. Ja by som sa potrebovala dostať k takým ľuďom, ktorí rozhodujú o exteriéri a interiéri. Do Penty, J and T sa asi nedostanem.

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Podľa mňa sa blogovanie oplatí stále. Pre 90% biznisov určite.

      Nie je to len o tom, že človek raz nakúpi a dovidenia. Ak sa ľuďom páčia vaše produkty a váš obsah, tak vám spravia reklamu zadarmo. Ja mám mnoho zákaziek len preto, že má odporúčil klient, pre ktorého som už niečo spravil.

      Niekedy moje platené služby dokonca odporúčajú ľudia, ktorí si len čítajú môj obsah a nikdy som pre nich nerobil. Je to celé o pomáhaní ľuďom a budovaní dôvery. Predaje prídu potom :)

      Odpovedať
  19. Zuzana

    Ahoj,

    mám otázku či je to veľký problém, keď nemám mail cez hosting.. a či sa to nedá robiť aj cez gmail. Ak sa to nedá tak prečo?
    Lebo mám teraz free hosting a kvôli tomu si nemôžem u nich spraviť mail. Jedine ak by som si platila .

    ďakujem vopred za odpoveď.

    A prajem pekný deň!
    Z.

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Zuzka,

      áno, je to veľký problém. Už len kvôli tomu, že ťa bez toho MailChimp nepustí ďalej. A iné emailové služby začínajú na 10 dolároch mesačne. A za to si už kúpiš aj 5 hostingov. :)

      Aj tebe pekný deň!

      Odpovedať
  20. Juro

    Ahoj Roland, ako prosím ťa odošelm existujúcu campaign na adresy, ktoré sú v lists of subscribers?
    Mám vytvorený list aj kampaň, no neviem ako pridám adresy na odoslanie resp. ako kampaň odoslať na viaceré adresy naraz.
    ďakujem

    Odpovedať
  21. Veronika

    Ahoj, Roland.
    Máš skúsenosti aj s MailPoet?
    V čom spočíva väčší prínos MailChimpu oproti MailPoetu?
    My momentálne máme nainštalovaný MailPoet a uvažujeme, či ho vymeniť za MailChimp alebo nie.
    Dik vopred za tipy.

    Veronika

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Veronika,

      s MailPoetom nemám skúsenosti. Hlavná výhoda MailChimpu je to, že funguje a že je zadarmo do 2000 kontaktov. Inak na ňom nie je nič zvláštne.

      Ak sa nemýlím, tak MailPoet je len plugin do WordPressu a teoreticky by to mohlo narobiť nejaké problémy. Na toto ale nie som expert.

      Odpovedať
  22. Veronika

    Ahoj Roland,
    chcela som sa spýtať, či je nejako možné ovplyvniť pri posielaní emailu, kde ten email u zákazníka skončí – či v inboxe, promotion box (ktorý väčšina ľudí vôbec nečíta) alebo ako spam.

    Ďakujem a prajem pekný večer.
    Veronika

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Veronika,

      veľmi dobrá otázka.

      Áno, dá sa to ovplyvniť niektorými vecami (napr. email adresa, z ktorej im posielaš emaily, akého používaš poskytovateľa služieb, či ti ľudia aj odpisujú alebo len prečítajú, či klikajú na odkazy a ďalších milión drobnosti).

      Pokiaľ viem, tak väčšina mojich emailov končí pre Gmail používateľov práve v Promotions. A keď sa pozriem na svoj Gmail, tak vidím, že väčšina emailov od marketérov z USA mi tiež končí v Promotions. Moja logika je, že ak to nevadí im, tak to prežijem aj ja.

      Keď sa nad tým zamyslíš, tak by všetky tieto „masové“ emaily mali končiť v Promotions. Myslím, že ešte nejaký čas to bude možné obísť, ale za také 2-3 roky by sme v hlavnom priečinku mali vidieť emaily určené iba nám (prípadne v kópii s pár ľuďmi).

      Odpovedať
  23. Marianna

    Ahoj Roland,

    veľmi inšpirujúci článok, chcela by som sa však opýtať na spôsob platby pri viac ako 2000 odberateľov, keďže do 2000 odberateľov je to zadarmo. Aký je mechanizmus platby, ako to funguje, či sa to dá platiť kartou a či MailChimp sám vygeneruje faktúru.

    Veľmi pekne ďakujem,

    Marianna

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Marianna,

      ďakujem za komentár. :)

      Určite sa to dá platiť kartou. Pri takýchto „international“ záležitostiach je to najpoužívanejšie riešenie. Tiež by som tam čakal PayPal, ale ten veľa Slovákov nepoužíva. Karty sú istota. :)

      Maj sa pekne,
      Roland

      Odpovedať
  24. Vendula

    Ahoj Rolande,
    bezva post, dokonce jsem tě našla i z ČR :-
    Spoustu věcí jsem si podle tebe zařídila, ale teď jsem v koncích. Ale zkusím napsat, jestli tě nenapadne, co dělám zle.

    Když dám na stránku jednoduché opt-in inline (zkrátka to, co je pořád v příspěvku), nedokážu ovládat, jaké maily budou mým kontaktům chodit. Cílem je, nechat návštěvníky napsat mail, za což jim pošlu nějaký dokument.

    V testu mi nicméně Mailchimp, kterého používám, posílá nějaké potvrzovací maily (ověření, že je to ten člověk a že dal “subscribe”) a následně mail se souborem vůbec nepřijde.

    Používám Free list machine a Mailchimp. A ten Free list machine myslím neumí ani udělat URL odkaz na ten opt-in. Umí to hlavně shortcode, který netuším, kam vložit :-)

    Jsem v tom už trochu zamotaná. Sedím nad tím bezvýsledně 4 hodiny… :-)

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj,

      som rád, že sa ti článok páčil. :)

      Na zber emailov (a posielanie e-bookov) by som určite odporúčil Thrive Leads: https://vojkovsky.sk/thrive-leads/.

      S tým pluginom by si väčšinu vecí spomínaných problémov nemusela riešiť. Už pár mesiacov mám o Thrive Leads rozpísaný obrovský návod, ale neviem sa dokopať ku tomu, aby som ho dokončil. :)

      Ak si nevieš rady a nechceš prejsť nna Thrive Leads, tak skús napísať do nejakej WordPress skupiny na Facebooku a dohodnúť sa s niekym, nech ti to nastaví. Mohlo by to stáť aj menej ako 50€ a ušetrila by si veľa času.

      Odpovedať
  25. marek

    Ahoj,

    chcel by som sa opýtať: používam MailChimp (neplatenú verziu) a pri odoslaní reklamných e-mailov sa mi v ich predmete vždy zobrazí: [Test] Predmet e-mailu.
    Pritom ide o riadne posielanie, nie o testovaciu správu.

    Veľmi by si mi pomohol.
    Ďakujem
    Marek

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Marek,

      netuším, prečo ti to robí. Neplatenou verziou to určite nebude. Možno skús napísať na ich podporu?

      Roland

      Odpovedať
    • Vendula

      Ahoj Marku,

      já jsem na podobný problém také narazila. Bylo to v Lists, klikneš na tvůj email list; jdeš do Sign up forms, General forms.
      Ve vyrolovávacím řádku je pak seznam forem, které se posílají. Když je rozklikneš, je tam jméno i předmět mailu.

      Zkus. Třeba to bude tím. A jestli ne, také nevím. :-)

      Měj se, Vendi

      Vendi publikuje: http://receptnavztahy.cz/uklid-2-jak-uklidit-jednou-provzdy-podle-marie-kondo/

      Odpovedať
  26. Michaela

    Roland, super článok :) Robíš to veľmi dobre! Budem Ťa sledovať aj naďalej :)

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ďakujem za komentár, Michaela. Pozrel som si tvoju stránku a aj ty to robíš dobre. My, Košičania, to proste vieme. :D :D

      Odpovedať
  27. Lenka

    Ahoj Roland, ja by som mala otazku trosku z ineho sudka. :) Ako riesis ochranou osobnych udajov? Dakujem. Lenka

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Lenka, sranda, ja som nedávno natrafil na tvoj blog a momentálne mám poznačené, že sa mám naň bližšie pozrieť. :)

      K otázke – úprimne zatiaľ to veľmi neriešim. GDPR a všetko okolo toho chcem začať riešiť až niekedy v apríli, kedy sa veľa vecí vyjasní, budú nejaké konkrétne návody a tak. Inak tie údaje chránim tak, že ich nikomu nedávam. :D

      Odpovedať
  28. Dominika

    Ahoj, prepac za komentar, ktory nie je k veci. Vo viacerych tvojich blogoch som si vsimla, ze nespravne pises slovne spojenie “v emaily”. Spravne to je “v emaile” a v piatom pade sa taktiez pise vzdy makke i. Prepac, ale velmi ma to iritovalo, tak som ti to musela napisat:) Inak super blogy, velmi ma to inspiruje a pomaha!

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Dominika, ďakujem za upozornenie, v tomto článku som to opravil. Nové články mi už kontroluje editorka, takže takéto veci by sa nemali stávať. :)

      Odpovedať
  29. janci

    hmm…co som pozeral pricing tak to je vsetko tak okolo 2tis subscriberov…a ceny potom rastu sialene. Co mam pouzit ked mam cez 40tis subscriberov a chcem sa pohybovat v rozumnej cenovej hladine? Zatial posielam priamo z webu ale nejaky relax a automatika by bodla.

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Janči, v prvom rade gratulujem k toľkým subscriberom. :D

      Pri veľkých objemoch som počul dobré veci o SendInBlue, ale osobnú skúsenosť nemám.

      Odpovedať
  30. Zuzana

    Ahoj Roland,

    chcela by som sa opytat, ci MailChimp alebo nejaky iny email marketing tool ma moznost poslat v emaily aj pdf prilohu.

    Dakujem vopred
    Zuzana

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Zuzana,

      neviem, či to nejaký emailový tool dokáže priamo (je to trochu problematické, hlavne pri väčších databázach.

      Každopádne sa to dá vyriešiť celkom jednoducho. Súbor vložiť na svoju stránku a do emailu dať odkaz na stiahnutie. Takto to riešim ja. :)

      Odpovedať
      • Zuzana

        Ahoj Roland, dakujem Ti za odpoved. Ano, takto to riesim v pripade, ze sa dokument da dat na webku ale distribuujem newsletter resp. pdf, ktore nie je urcene pre siroku verejnost a teda ani nemozem umiestnit na webstranku a prelinkovat. Zaheslovanie webstranky tiez nie je riesenim.

        Odpovedať
        • Roland Vojkovský

          Ahoj Zuzana,

          rado sa stalo. Tvoj prípad je dosť špecifický a nepomohlo mi ani rýchlé googlenie. Takže ľutujem, ale v tomto ti neviem poradiť.

          Odpovedať
  31. Zolo

    Ahoj, ako sa dajú “poslovenčiť” texty prihlásenia, odhlásenia, aktualizáciu preferencií v MailChimp-e? Mám na mysli klientsku stranu, čiže čo klient vidí ak sa odhlásil (už nechcem dostávať tieto emaily, Nikdy som sa neprihlásil, atď.) Vďaka za pomoc a nech sa darí!

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Zolo,

      v MailChimpe treba ísť do Lists -> Tvoj Zoznam -> Signup Forms a tam si preklikať tie emaily / formuláre. Texty si môžeš zmeniť v sekcii Built it aj v sekcii Translate it. Treba sa s tým vyhrať, ale pôjde to. :)

      Odpovedať
  32. Zolo

    Ahoj Roland, super funguje to až na maličkosť a to je v časti Signup Forms, naspodnejšia textová časť: “We use MailChipm as our marketing automation platform…” – sú som nevedel nájsť kde preložiť… Vďaka za pomoc!

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Zolo, super som rád, že som ti mohol pomôcť. Takéto drobnosti podľa mňa ani nikomu nevadia, takže pohoda. :)

      Odpovedať
  33. Anna

    Ahoj Roland,

    prosím ťa chcem sa poradiť. Mám web, na ktorom registrovaní užívatelia dostávajú newsletter. Na nejaký čas mi však mailchimp prestal fungovať, tým pádom sa mi nezbierali emaily… už som to opravila avšak prišla som o veľa kontaktov. Myslíš že sa dajú ešte vrátiť stratené emaily? Len problém je ten, že neviem kto dal subscribe. Vedel by si poradiť? ďakujem

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Anna,

      prepáč za neskorú odpoveď. Tvojou jedinou nádejou na obnovenie týchto kontaktov je to, že by boli uložené v nástroji, cez ktorý zbieraš emaily. Ja napríklad používam Thrive Leads (https://vojkovsky.sk/thrive-leads/) a ten mi robí detailné reporty, takže aj keby mi môj „MailChimp“ zlyhal, tak je to OK a kontakty viem obnoviť. Neviem, cez čo zbieraš emaily ty, ale ak je to nejaké riešenie zadarmo, tak by som takúto funkcionalitu neočakával.

      Maj sa pekne,
      Roland

      Odpovedať
  34. Barbora

    Ahoj Roland,

    Skvelý článok :) Nedávno som si založila blog, už mi chýba len posledná (a asi najdôležitejšia ?) vec – formulár na zbieranie e-mailov. Zaregistrovala som sa na Mailchimp, ale tuho rozmýšľam aj nad českým ecomail-om. (umožňuje napríklad aj zasielanie príloh) Chcela by som ale využívať niektorý z pluginov, napr.spominaný Thrive-leads, problém ale bude to s ecomail-om prepojiť (myslíš, že by sa to s pomocou programátora dalo? ) alebo mi napadlo zbierať cez plugin emaily a následne ich raz za čas importovať do ecomailu? Nebude to zdĺhavé? Chcela by som, aby bol môj systém zbierania kontaktov efektívny a aby to okrem toho nejako vypadalo :D

    Vďaka za názor :)

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Ahoj Barbora,

      prepáč, že mi odpoveď trvala tak dlho – momentálne totálne nestíham, ale makám na tom, aby to bolo lepšie.

      Neviem, či je to ešte aktuálne, ale odpoveď ti dlžím, tak ju aj napíšem :).

      Osobne by som išiel len do MailChimpu – tie prílohy vieš vyriešiť aj inak a ak chceš používať Thrive Leads, tak je to podľa mňa najlepšia voľba.

      Odpovedať

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Share This