Vy ešte nemáte blog? 10 dôvodov, prečo mať vlastný web a písať články

Premýšľali ste nad tým, že ľudia hľadajú práve to, čo máte vy, no nevedia o vás? Vďaka webu (a vašim článkom) si k vám nájdu cestu jedným kliknutím na Facebooku alebo rýchlou návštevou Google.

 Aký dopad na vaše podnikanie by malo to, keby vám mesačne prišlo na web povedzme 1000 ľudí, ktorí hľadajú to, čo vy ponúkate?  Ak práve nemáte web, na ktorý chodí aspoň zopár stoviek ľudí každý mesiac, tak si ten dopad ani neviete predstaviť.

V tomto článku nájdete 10 dôvodov, ktoré vás naštartujú k vytvoreniu web stránky a ku tvorbe obsahu.

 

1. Dáte o sebe vedieť

Blog je skvelý prostriedok, ako dať o sebe vedieť. Dnes je na internete skoro každý. Dobrý blog vás teda dostane do povedomia tisícok ľudí. Nech už je vaša profesia akákoľvek, blog je úžasným nástrojom, ktorý vás dostane k vašim ľuďom.

Ste umelec, podnikateľ či politik? Blogovanie vám môže priniesť veľa nových čitateľov, fanúšikov, klientov či voličov. Blogovanie má čo ponúknuť každému, kto pracuje s ľuďmi.

Predstavte si, že ste účtovník. Ako sa zviditeľniť v tak konkurenčnom odbore? Píšte relevantný blog. Ľudia si vás spoja s témou vášho blogu a keď sa bude blížiť termín podania daňového priznania, tak si na vás spomenú. Tak ako ja na Peťa Furmaníka z ĽudskouRečou.sk.

Galavečer Bloger roka 2015 spolu s manželkou Henrietou, Peťom Furmaníkom a Jarom Dodokom

Fotka z Bloger roka 2015. Vľavo je Jaroslov Dodok, vpravo Peter Furmaník.

 

2. Web stránka + blog je skvelá platforma pre vlastné podnikanie a ponúkanie služieb

Mnoho ľudí má veľa dobrých nápadov a podnikateľského ducha, no nikdy sa do podnikania nepustia. Vstupné náklady im prídu príliš vysoké.

Pri blogovaní sa toho nemusíte báť. Vstupné náklady sú približne 50 € ročne za doménu a hosting. Web si viete vytvoriť aj svojpomocne, zaujímavé články takisto. Potom vám už len stačí návšteva Živnostenského úradu, 5 € za živnosť (v tom lepšom prípade) a môžete začať predávať vaše služby či produkty.

Práve kvôli nízkym nákladom je blogovanie skvelý spôsob, ako začať s podnikaním. Na to, aby ste zarábali online, nepotrebujete kancelárie, ani kamennú prevádzku.

Na založenie klasického podniku potrebujete veľa peňazí (často dokonca úver). Na začatie online biznisu potrebujete nápad, čas a disciplínu.

Podnikáte? V tom prípade je dobrý web nutnosťou.

 

3. Dobrý web je tým najlepším životopisom

Predstavte si, že niekto naťuká vaše meno do Googlu a na prvom mieste vidí váš blog. Automaticky vás bude pokladať za profesionála.

Podnikanie vás neláka? Žiadny problém. Čo je lepším životopisom ako váš blog? Dobrý blog je jasným dôkazom, že ste odborníkom vo vašej profesii. Potenciálnemu zamestnávateľovi stačí prečítať pár vašich článkov a bude mať jasno, že vo vás niečo je.

Blog je taktiež dôkazom, že ste aktívnou osobou, ktorá je kreatívna a rada sa učí nové veci. Vypovedá to o vás veľa a je skvelou vecou na prezentovanie sa.

Vlastný web s kvalitnými článkami vám teda môže priniesť vaše vysnívané zamestnanie a možno aj vyšší plat.

Dobrý web je tým najlepším životopisom, aký si môžete priať.

 

4. Budete získavať návštevnosť úplne zadarmo

Ak máte kvalitný blog, návštevnosť si získava sám. Veľa návštevnosti. Prečo je tomu tak? Tým prvým dôvodom je, že v článkoch prirodzene spomínate kľúčové slová. Ďalším je fakt, že dobrými článkami získavate odkazy z iných webov, a to je stále tým najdôležitejším faktorom.

Čím kvalitnejšie články budete mať na svojom blogu, tým viac organickej návštevnosti budete mať. V praxi to znamená, že nebudete musieť toľko investovať do platenej návštevnosti. :)

Graf toho, ako rástla mi organická návštevnosť vďaka písaniu dobrých článkov

Organická návštevnosť môjho blogu.

 

5. Vedieť písať sa oplatí

Ak to s blogovaním myslíte vážne, postupne sa naučíte písať kvalitné články. Vďaka blogu sa zlepšíte v písaní a je dosť možné, že sa v ňom nájdete a budete si tým chcieť privyrobiť.

Viete, ako som začal s podnikaním? Peter Chodelka sa dostal k článkom na mojom blogu a ponúkol mi platenú spoluprácu. Krátko potom som si otvoril živnosť a moje prvé faktúry boli práve za články na objednávku. :)

Vďaka vlastnému webu môžete získať klientov na tvorbu obsahu či copywriting

 

6. Zlepšíte sa v téme, o ktorej píšete a nakoniec sa stanete odborníkom

Písanie hodnotných článkov vyžaduje neustále učenie sa a zlepšovanie sa v oblasti, o ktorej píšete. Vďaka tomuto štúdiu sa postupne stávate odborníkom na vašu tému.

Ak ste vo vašej oblasti expertom už teraz, gratulujem. Verím, že ľuďom prinesiete kopec hodnoty.

Ak ale na vašu tému ešte odborníkom nie ste, nezúfajte. Nemusíte byť top špecialistom, aby ste si založili váš blog už dnes. Blogovanie môže byť cesta, pri ktorej sa učíte a odovzdávate to ďalej.

Keď som začínal s Vojkovský.sk, vedel som o blogovaní veľa teórie a niečo som si vyskúšal v praxi. Určite som sa ale necítil ako expert na blogovanie. Dnes je už situácia trochu iná. :)

 

7. Písanie článkov je skvelý prostriedok, ako si získať komunitu fanúšikov

Vlastný blog je skvelý prostriedok, ako si získať čitateľov, priateľov, fanúšikov, komunitu, klientov a vlastne čokoľvek, čo súvisí s tým, že vás ľudia majú radi a dôverujú vám.

Pri blogovaní dávate ľudom svoje know-how zadarmo a bez nároku na (okamžitú) odmenu. Vďaka tomu si vás ľudia zapamätajú nielen ako odborníka na vašu tému, ale aj ako dobrého človeka. Vidím to aj podľa množstva pozitívnych komentárov a emailov, ktoré pravidelne dostávam.

Zdieľanie znalostí zadarmo má aj ďalšiu výhodu. V mysli vašich čitateľov sa skôr či neskôr vynorí otázka: „Keď sú jeho neplatené články tak dobré, akú kvalitu asi musia mať jeho platené produkty a služby?“

Vďaka vlastnému webu si môžete získať komunitu fanúšukov, čitateľov a odberateľov.

 

8. Cez blog sa dá zarábať, aj keď nemáte vlastný produkt

Stretli ste sa už s affiliate marketingom? Určite áno, len ste možno nevedeli, že sa to takto volá. :)

Affiliate marketing funguje na princípe provízii. „Ja ti prinesiem klienta a ty mi zaplatíš 20% z toho, čo na ňom zarobíš.“

Možno ste postrehli reklamu na mBank, ktorá pred pár mesiacmi bežala v telke. Ak si nový klient otvorí účet a v poznámke uvedie, že ste ho priviedli vy, mBank mu pripíše 20 € (a v tomto konkrétnom prípade odmenia aj nového klienta). To je affiliate marketing.

Cez internet to ale funguje trochu praktickejšie. Bežný používateľ internetu si affiliate ani nevšimne. Na svoju stránku jednoducho umiestnite váš partnerský odkaz na konkrétny produkt alebo službu, návštevník sa preklikne, nakúpi a vám sa automaticky pripíše provízia.

Ja takto odporúčam hosting od WebSupportu, WordPress tému Divi, plugin na zber emailov Thrive Leads a ešte zopár ďalších produktov a služieb.

V podstate všetky affiliate systémy používajú cookies, vďaka ktorým vedia, že daný človek sa na ich web dostal cez váš web. Návštevník teda nemusí nakúpiť hneď. Ak sa na web vráti napríklad o 3 dni a spraví nákup, stále dostanete províziu. Väčšina províznych systémov vám dá províziu, ak klient nakúpi do 30 dní.

Ak si teda cez internet chcete zarobiť prvé eurá, nemusíte hneď predávať produkty alebo služby. Možno stačí vo vašom článku o top knihách hodiť pár odkazov na Martinus. :)

Chcete zarábať blogovaním? V dnešnom interentovom svete to nie je tak zložité.

 

9. Tvorba obsahu rozvíja kreativitu

Pri blogovaní využívate rôzne zručnosti a svoju kreativitu používate v rôznych oblastiach. Tu je len zopár aktivít, ktoré si budú vyžadovať poriadnu dávku kreativity:

► vymýšľanie tém pre články
► samotné písanie článkov
► tvorba obsahu v inej forme (video, audio)
► príspevky na sociálne siete
► posielanie emailov (emailový marketing)
► grafické práce (zo začiatku si ich pravdepodobne budete robiť svojpomocne v nástrojoch ako Canva)
► hľadanie / vymýšľanie nových spoluprác (s inými blogermi, firmami a podobne)
► vytváranie produktov (e-booky, kurzy, fyzické produkty)
► vytváranie predajných stránok pre vaše produkty a služby

Pri všetkých týchto činnostiach musíte zapnúť vaše kreatívne ja. Kreativita je zručnosť a zručnosti sa dajú rozvíjať. Počítajte s tým, že vďaka blogovaniu budete kreatívnejší ako kedykoľvek predtým.

Písanie článkov prispieva mimoiného aj k rozvoju kreativity.

 

10. Udržujete si disciplínu

„Sme to, čo opakovane robíme. Dokonalosť teda nie je čin, ale návyk.“

Poznáte tento citát od Aristotela? Citát možno poznáte, no trochu sa s vami hrám, pretože napriek populárnemu presvedčeniu tento citát nepochádza od tohto gréckeho filozofa. Patrí americkému spisovateľovi Willovi Durantovi.

Tento citát vyjadruje toľko pravdy, až sme ho nesprávne pripísali jednému z najvplyvnejších ľudí histórie.

Verím tomu, že práve správne návyky robia rozdiel medzi úspešnými a neúspešnými ľuďmi. Rovnako tak medzi šťastnými a nešťastnými.

Vyčleniť si každý deň 30 minút na blogovanie pre vás môže byť s odstupom času jednou z najlepších vecí, aké ste kedy spravili.

Osobne som veľmi dlho robil tú chybu, že som svoje veci odkladal na druhú stranu. Tento týždeň som ale absolvoval prvú hodinu koučingu, uvedomil si mnoho vecí a teraz si dávam záležať na tom, aby som každý deň aspoň pol hodinu venoval práci pre seba.

Blogovanie patrí medzi aktivity, ktoré mali na môj život najsilnejší vplyv. Zvyknite si teda písať každý deň aspoň tých 30 minút a uvidíte, kam vás to dostane o 6, 12 či 24 mesiacov. :)

Blogovanie má mnoho benefitov. Jedným z nich je to, že vám pomáha budovať disciplínu.

 

Záver

Tak to bolo 10 dôvodov, prečo by ste mali mať vlastný web a na ňom vaše články. Potrebujete viac motivácie? Prečítajte si podobne zameraný článok (len z trochu iného pohľadu): 16 dôvodov, prečo by ste si konečne mali založiť svoj blog.

4.7/5 - (52 votes)

4.7/5 - (52 votes)

Čo tak ešte jeden článok?

4 komentáre

  1. Jana Janku

    Mám golfový blog už asi 6 rokov, v golfe (navyše ho hrám) ma vďaka tomu takmer každý pozná. Na Slovensku sú na golf zamerané max. 2-3 blogy, takže nemám ani veľkú konkurenciu. Píšem naň pravidelne, nerobí mi to problémy, lebo som bývalá novinárka. Sama si ho tiež administrujem. Avšak všetky tie záležitosti, ako by sa dalo na ňom zarábať, sú pre mňa španielskou dedinou a priznám sa, že ako staršej osobe sa mi to ani nechce učiť. Skôr by mi vyhovovalo, keby mi tieto záležitosti robiť niekto externe. Neviete poradiť s kým sa skontaktovať?

    Odpovedať
    • Roland Vojkovský

      Dobrý večer, pamätám si na vás. Ospravedlňujem sa za neskoršiu odpoveď na komentár, mal som toho veľa a prednosť mali veci pre klientov.

      K vašej otázke – konkrétneho človeka nemám, ale v tejto skupine určite niekoho nájdete: https://www.facebook.com/groups/marketeri/

      Ale mám pre vás jeden tip: Pozrel som si váš web cez jeden SEO nástroj a máte dosť málo kvalitných odkazov. Bez nich sa vám PR články bude predávať len ťažko. Takže na vašom mieste by som najprv zapracoval na tých odkazoch. :)

      Odpovedať

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Share This