Varovanie: Toto si musíte prečítať skôr ako si necháte spraviťpredražený web

Zamysleli ste sa už nad tým, aký cieľ má mať váš web?

•   Aby si  návštevník kúpil niektorý z vašich produktov?

•   Aby si vyžiadal cenovú ponuku?

•   Dohodol si s vami stretnutie?

•   Dal vám svoj email (vďaka ktorému ho budete vedieť dostať na váš web znova a znova)?

V každom prípade, chcete web, ktorý vám v konečnom dôsledku zarobí peniaze.
Nechcete web len pre to, aby ste mali web. Teda, dúfam, že nie.

Sú tu ale 2 problémy:

s

Problém #1:  

 

Väčšina ľudí si nevie spraviť vlastný web. A už vôbec nie taký, ktorý prináša nových klientov. Ak sa aj rozhodnú spraviť web, ide im len o to, aby bol pekný. Typický príklad sú blogeri a blogerky. Práve oni si dávajú najviac záležať na tom, aby ich web stránka bola čo najkrajšia. A čo hovoria štatistiky? 81% blogov nikdy nezarobí ani 100 dolárov.

s

Problém #2: 

 

Väčšina ľudí, ktorí robia web stránky pre klientov, nemá ani šajnu o marketingu, zbieraní emailov a predávaní na internete.

Prečo? Lebo sú to web dizajnéri. Ich náplňou práce je spraviť web, ktorý vyzerá dobre. Len málo z nich má skúsenosti s online marketingom a psychológiou predaja.

Vedia spraviť pekný web? Jednoznačne.

Je ten web optimalizovaný tak, aby získaval čo najviac klientov (alebo aspoň ich email)? Takmer nikdy.

Možno sa pýtate: „Existuje niekto, kto mi vie spraviť dobre vyzerajúci web a rozumie sa online marketingu, či nie?“

Samozrejme, že existuje. Títo ľudia sú ale neskutočne predražení a väčšinou ich nájdete len v digitálnych agentúrach, kde vám za web naúčtujú 3000€. Otázka pre vás: Myslíte si, že sa vám vráti 3000€ investovaných do webu napríklad počas prvého roka?

4 veci, ktoré mať každý efektívny web

#1: Pekný, jednoduchý dizajn, ktorý zbytočne nerozptyľuje

Tento bod hovorí sám za seba. Dizajn stránky by nikdy nemal byť tak výrazný, že bude návštevníkov rozptyľovať.

Ak váš web vyzerá podobne ako ten na obrázku, máte vážny problém.

#2: Texty, ktoré návštevníka postrčia tým správnym smerom

Pred nejakým časom Facebook zmenil text tlačidla na lajkovanie zo „Stať sa fanúšikom“ na „Páči sa mi to“.

Výsledok? Ľudia lajkovali dvakrát viac. 

Čo tým chcem povedať? Na slovách záleží. 

Viete si predstaviť, ako veľmi by sa zmenilo vaše podnikanie, ak by vaši návštevníci kupovali 2x viac len vďaka správnym slovám

#3: Dobu načítania pod 2 sekundy

Trochu štatistík od Kissmetrics, jedného z najlepších marketingových blogov v USA:

•  47% spotrebiteľov očakáva, že sa web stránka načíta do 2 sekúnd

•  40% spotrebiteľov odchádza zo stránky, ak jej načítanie trvá dlhšie ako 3 sekundy

•  1 sekundový rozdiel v načítaní (2 sekundy oproti 3 sekundám) znižuje celkovú spokojnosť zákazníka o 16%

Tieto fakty jasne hovoria, že ak je váš web pomalý, vaše podnikanie „krváca peniaze“.

#4: Všetko sa musí dať jednoducho odmerať

Ak niekomu zaplatíte za web, tak si zaslúžite vedieť, aké prináša výsledky. Preto by ste vždy mali mať prístup k tomu:

  • koľko ľudí prišlo na stránku
  • koľko z nich vám zanechalo email
  • koľko z nich si niečo objednalo

Vďaka tomu si budete vedieť vyhodnotiť, či sa vám web opláca. Ďalší bonus je to, že získate údaje, ktoré vám neskôr poslúžia na A/B testovanie typu „Malo by byť tlačidlo Objednať červené alebo oranžové?“.

R

Komu viem pomôcť s vytvorením webu, ktorý zarába

Serióznym ľuďom, ktorí vedia, čo chcú. Musíte si byť istý, že chcete web a čo má byť jeho hlavným cieľom.

Je v podstate jedno, či to má byť firemná stránka, web pre váš nový platený e-book alebo váš osobný blog, vďaka ktorému si vybudujete značku.

Ak viete, čo chcete a ste ochotný za to zaplatiť férovú cenu, pravdepodobne sa dohodneme.

Q

Komu neviem pomôcť

Neviem pomôcť ľuďom, ktorí:

•   si chcú spraviť všetko sami

•   si myslia, že všetko vedia najlepšie a vždy musia mať pravdu

•   zatiaľ nie sú ochotní investovať do webu (nie, naozaj nepracujem za percentá zo zisku)

Rolanda som spoznal vďaka jeho blogu. Jeho profesionalita a priamy prístup počas úvodného Skype telefonátu ma uistili, že na tvorbu webu pre naše rodinné vinárstvo je ten pravý.

Vážim si jeho rýchle odpovede aj na zdanlivo jednoduché otázky. Roland (spolu s manželkou Henriettou) stránku nadizajnovali tak, že v návštevníkoch zanecháva dobrý pocit. A to je to, čo som od stránky chcel.

Ján Maťas

Vinomatas.sk

Prečo práve ja?

Dôvod #1: Netvorím weby len tak

Viem, že váš web má cieľ a spravím všetko pre to, aby tento cieľ plnil.

Dôvod #2: Účtujem si férové sumy

 

Ako freelancer (profesionál na voľnej nohe) si nepotrebujem platiť kanceláriu v centre mesta ani desiatky zamestnancov.

Kanceláriu nepotrebujem, oveľa viac mi vyhovuje práca z domu alebo z kaviarne. Preto môžem svojim klientom poskytnúť výnimočne dobrú službu za výhodnú cenu.

Keď nad tým premýšľam, tak výhodná asi nie je to správne slovo. Ak by moje služby boli o trochu lacnejšie, mali by ste zlý pocit z toho, že ma okrádate. :)

Dôvod #3: Je to váš web, nie môj. Vy ste ten, ktorý má všetko pod kontrolou

 

A to bez zložitých podmienok, špinavých trikov a povinných mesačných poplatkov za „spravovanie web stránky“.

V momente, keď mi poviete, že ste s mojou prácou plne spokojný, tak vám dám všetky práva a prístupy k vašej stránke. Bez poplatkov a hlúpych hier.

Budete sa cítiť ako keby som vám práve dal kľúč od mesta. Až na to, že to nebude mesto, ale váš zbrusu nový web.

Dôvod #4: Robím veci tak, aby ste to mali jednoduché

 

Viem, že k svojej web stránke chcete plný prístup a ocenili by ste, keby ste na drobné zmeny nepotrebovali vyštudovanú informatiku.Váš web bude postavený na WordPresse, ktorý je pravdepodobne ten najjednoduchší systém na tvorbu web stránok. Drvivú väčšinu zmien zvládnete sami.

Koľko mi trvalo, kým som sa naučil robiť weby, ktoré zarábajú

Svoj prvý web som spravil, keď som mal 15 rokov. V tej dobe som nemal o tvorbe stránok a online marketingu ani šajnu.

Moja prvá stránka bola úplne o ničom, ale bol to začiatok. Do stránky som investoval približne 50€ za doménu a hosting a nič z nej nezarobil.

Nevzdal som sa a mal som veľkú túžbu preraziť na internete. A tak som si spravil svoj vlastný blog. Znova som si zaplatil doménu a hosting a tentokrát som investoval 90€ aj do prémiovej témy.

Opäť som to ale vzdal skôr ako som zo stránky zarobil jediný cent.

Potom som si povedal, že už stačilo a začal som pracovať v agentúre, ktorá robila web stránky pre klientov. Tam som sa veľa naučil a konečne som už zbytočne nemíňal za doménu a hosting.

V tejto agentúre som vydržal len pár mesiacov a potom som chcel robiť niečo vlastné. A tak vznikol blog Vojkovský.sk, ktorý mi za prvý rok získal klientov na služby za viac ako 4000€.

Konečne som prišiel na to, ako vybudovať web, ktorý zarába. Trvalo mi to „len 4 roky“ počas, ktorých som:

strávil stovky hodín čítaním a pozeraním videí o tvorbe web stránok, internetovom marketingu a práci s WordPressom

investoval ďalšie stovky hodín, kedy som sa učil prácou na vlastných projektoch a v agentúre

zaplatil 740€ za prémiové šablóny, ktoré používam alebo som v minulosti používal

Spolupráca s Rolandom bola skvelá. Vždy reagoval rýchlo a dodržiaval moje predstavy. Počas konzultácií mi vysvetlil aj veci ohľadom marketingu a stratégie vhodné pre môj blog. Komplexná služba,ktorú určite odporúčam najmä ľuďom,ktorí do toho zatiaľ nevidia až tak do hĺbky.

Veronika Linerová

Labkynacestach.sk

Koľko je férová cena za web,
ktorý sám priťahuje klientov?

Dovoľte mi otázku: Ak by vám web prinášal jedného nového klienta týždenne, oplatilo by sa vám do neho jednorázovo investovať 2000€?

Len si to predstavte, teraz investujete 1500€ do nového webu a tento web vás odmení tým, že vám prinesie 1 klienta za týždeň. Pravidelne, ako hodinky.

Oplatila by sa vám takáto investícia?

A teraz si skúste predstaviť toto: za rok získate 52 nových klientov pre váš produkt alebo služby. Bez toho, aby ste niekoho museli otravovať emailami či telefonátmi.

Ako by takéto niečo zmenilo vaše podnikanie?

Strachovali by ste sa menej, ak by ste vedeli, že každý týždeň získate nového klienta?

Stresovali by ste sa kvôli tomu nepríjemnému klientovi, ktorý nie je nikdy spokojný s vašou prácou, alebo by ste s ním ukončili spoluprácu s vedomím, že príde ďalší?

A ak by ste mali tento „automat na klientov“, čo by ste robili s tými extra peniazmi, ktoré by vám priniesol? Investovali by ste viac do vášho podnikania? Alebo zobrali rodinu na dovolenku, ktorú si tak veľmi zaslúžite?

 

V každom prípade, takýto „automat na klientov“ by vám pri 1 klientovi týždenne ušetril veľa nervov a priniesol nové možnosti. Čo by bolo ak by ste každý týždeň nezískali 1 klienta, ale piatich?

Neviem presne, čo predávate a akú hodnotu má pre vás 1 klient. Ale viem si predstaviť, že by sa vám oplatilo zaplatiť 2000€ za web, ktorý sám priťahuje klientov.

A teraz tá dobrá správa: Vy nemusíte za takýto web zaplatiť 2000€.

Poďme si rozobrať, čo všetko získate s mojou službou a koľko vás to bude stáť:

#1: Kompletná kostra, ktorá bude tvoriť pevný základ pre váš „automat na klientov“.

Ide o inštaláciu a správne nastavenie WordPressu a vytvorenie logickej štruktúry pre váš web.

Hodnota: 350€

V tejto časti doslova z ničoho spravím plnohodnotný web.

#2: Prémiová multifunkčná šablóna Divi, ktorú web WPlama.cz hodnotí ako najlepšiu šablónu roku 2016. Vrátane všetkých aktualizácií. Už nastálo.

Hodnota:cca 295€ (s DPH) za celoživotnú licenciu

„Divi je jedna z nejlepších šablon, se kterými jsem se setkal. Velice rád ji doporučuji svým klientům a používám ji na své projekty. Divi šablona je doslova nacpaná funkcemi a nastaveními, vypadá skvěle na všech zařízeních a dobře se upravuje.“Tomáš Cirkl, expert na WordPress a redaktor WPlama.cz

#3: Nastavím vám emailový marketing, vďaka ktorému budete premieňať návštevníkov na odberateľov a odberateľov na klientov.

Hodnota: 350€

Emailový marketing je ten najvýkonnejší typ marketingu. Poráža dokonca aj sociálne siete a SEO dokopy.

Podľa štatistík je priemerná návratnosť investície do email marketingu 38:1. Áno, to znamená 38€ za každé investované euro. 

Váš web nastavím tak, aby vám automaticky získaval nových email odberateľov.

Roland nám výborne poradil v oblasti emailového marketingu. Vypichol konkrétne veci, na ktorých sme mali podľa neho popracovať a aj nám to pomohol zrealizovať.

Superrýchlo nám zriadil zber emailov a nahodil nám na web náš prvý e-book. Za jeden mesiac sa nám tak podarilo získať až 1000 odberateľov!

Sme veľmi radi a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu. Roland je skutočný odborník, ktorý navyše ochotne poskytne aj dodatočné poradenstvo.

Marta Rajková

Travelistan.sk

Poznámka: Ako si môžete všimnúť, už len za vytvorenie kostry webu, doživotnú licenciu na šablónu Divi a nastavenie vášho „stroja na zbieranie kontaktov“ by ste inde zaplatili okolo 995€. Ale ja mám toho pre vás ešte viac. A nebojte sa, nebude to stáť tisíce eur :). Len čítajte ďalej.

#4: Optimalizujem váš web tak, aby sa načítaval čo najrýchlejšie a neznechucoval tak vašich potenciálnych zákazníkov

Hodnota: 150€

V jadre vašej stránky (vo WordPresse) bude nainštalované len to, čo naozaj potrebujete. Okrem toho vám správne nastavím „cachovanie“, ktoré radikálne zvyšuje rýchlosť.

#5: Vyriešim za vás tú nepríjemnú (technickú) stránku SEO, aby ste mohli získavať viac návštevníkov z Google

Hodnota: 120€

Vytvorím vám sitemapu, vďaka ktorej vás budú vyhľadávače ako Google jednoduchšie prechádzať a skôr vás zaradia do výsledkov vyhľadávania. Okrem toho vám správne nastavím SEO rozšírenie pre WordPress a Google Search Console (nudná, ale potrebná vec).

#6: Nahodím (a ak treba, tak spripomienkujem) obsah na hlavnú stránku podľa vašich predstáv a pripomienok.

Hodnota: 100€

Čo to znamená?

Vy mi pošlete texty a obrázky (napríklad text o vás, vašej firme, vaše referencie, cenník) emailom a ja ich nahodím na web.

Nemusíte nič riešiť a nikam sa prihlasovať. Úplne stačí, keď mi pošlete podklady.

#7: Nahodím(a ak treba, tak spripomienkujem) obsah na ďalšie podstránky.

Hodnota: 300€

Maximum, čo je zahrnuté v cene, je 10 podstránok. To drvivej väčšine mojich klientov bohato stačí. Ak by ste ich potrebovali viac, moja hodinová sadzba je 15€.

#8: Nainštalujem a správne nastavím štatistiky návštevnosti od Google Analytics, vďaka ktorým vždy budete mať prehľad o vašej stránke

Hodnota: 100€

Väčšina majiteľov web stránok má štatistiky od Google Analytics skreslené kvôli takzvanému „referral spamu“. Vy sa o to starať nemusíte, keďže na váš Google Analytics účet osobne nainštalujem spam filter.

#9: Kontaktný formulár, vďaka ktorému vám klienti budú môcť napísať email bez toho, aby museli opustiť váš web

Hodnota: 50€

Hodnota spolu:

1815 €

CENA:

Prečo len 440?

Ako malý podnikateľ chápem malých podnikateľov a viem, že väčšina z nich si nemôže dovoliť web za 4 000, 2 500 ani 1 815€.

Okrem toho, sám som mal niekoľko webov, ktoré mi nezarobili ani cent a viem, aký je to pocit.

Mojou motiváciou je pomôcť férovým malým podnikateľom (ktorých je väčšina) získavať viac klientov z internetu za cenu, ktorá ich nezruinuje.

Znie vám to dobre?

Kliknite na tlačidlo nižšie, napíšte mi email a môžeme začať.

(Kliknutie na tlačidlo vás presmeruje na moju kontaktnú stránku. )

Ako to bude prebiehať?

#1: Napíšete mi email s tým, že máte záujem o nový web.

Ak máte akékoľvek otázky, tu je ten správny priestor na to, aby ste mi ich položili.

#2: Do dvoch dní vám odpoviem.

#3: Ak sa dohodneme na spolupráci, emailom vám pošlem zálohovú faktúru na 50% z ceny webu.

Viac o zálohovej faktúre nájdete v sekcii Často kladené otázky (len scrollujte trochu nižšie).

#4: Po jej zaplatení príde čas na to, aby sme sa dohodli na detailoch.

Veď viete,veci ako farby stránky, typ písma, položky v menu a podobne.

Máme 2 možnosti: Buď si zavoláme cez Skype (cez mobil to nepôjde, keďže som v zahraničí) alebo si vymeníme pár emailov. Čokoľvek, čo vám vyhovuje.

#5: Začnem pracovať na „veciach za oponou“

– to sú tie, ktoré bežný návštevník nevidí, ale musia sa spraviť (nastavenie redakčného systému, rýchlosti, štatistík…).

Vy zatiaľ budete mať čas na to, aby ste si pripravili obsah na vašu stránku. To znamená texty, obrázky, logo, cenník a čokoľvek iné, čo chcete mať na webe.

#6: Váš obsah budem priebežne nahadzovať na web.

Tak, ako mi ho budete posielať.

#7: Keď bude všetko hotové, pošlem vám ostrú faktúru, z ktorej sa odráta to, čo ste zaplatili na začiatku.

Na začiatku som mal nápad vytvoriť stránku, ale vôbec som nevedel, kde začať.
WordPress alebo niečo iné, aké pluginy, ako nastaviť bezpečnosť, akú tému zvoliť, aby sa dala jednoducho upravovať, atď.

Roland mi pomohol s rozhodovaním – odporučil mi tému, ktorá sa jednoducho upravuje, vytvoril stránku aj s podstránkami, nastavil mi základné pluginy a zabezpečenie a odovzdal mi ju plne pripravenú. Spoluprácu s Rolandom môžem len odporúčať.

Tomáš Pieružek

Realityinvestor.sk

Čo sa stane, ak nevyužijete túto ponuku…

Pozrite, je len na vás, ako sa rozhodnete. Do ničoho vás netlačím. Nikdy som klientov nenaháňal a neplánujem s tým začínať.

Poznámka: Uhádnete, prečo som nikdy nemusel klientov naháňať a vždy sa mi oni ozvali ako prví? Presne tak, tajomstvo je vo webe.

Viete, čo sa stane, ak sa rozhodnete neinvestovať do webu, ktorý predáva? No nič. Všetko bude rovnaké.

Ak máte web, ktorý nepriťahuje klientov, tak to tak ostane. Stále budete mať žalostne málo predajov cez internet (ak vôbec nejaké). Stále o vás bude vedieť len malé percento ľudí a nikdy nedosiahnete váš potenciál.

Ak ešte nemáte web, tak si ho pravdepodobne stále nenecháte spraviť a zaručene nebude mať klientov z internetu.

V tom lepšom prípade si spravíte nejaký web vy sami a pravdepodobne si zvládnete spraviť jednoduchú prezentačnú stránku. Ako ale vyriešite zbieranie emailov, rýchlosť webu či objednávkový formulár?

Zhrnutie: Ak nevyužijete túto ponuku, nebudete získavať toľko klientov, koľko by ste mohli. Samozrejme, „ušetríte“ 440€. Ale nemyslíte, že ak by ste ich investovali do vytvorenia vášho „stroja na klientov“, zarobili by ste oveľa viac?

 

 

(Kliknutie na tlačidlo vás presmeruje na moju kontaktnú stránku. )

Často kladené otázky

1. Ako prebieha komunikácia ?

Z mojej skúsenosti stačí v 95% prípadoch komunikácia emailom. Je to rýchle, jednoduché a nepotrebujete si na to oddeľovať špeciálny čas vo vašom kalendári. Jednoducho odpoviete vtedy, keď budete mať čas.

Ak to bude potrebné, môžeme sa o vašom webe aj porozprávať. Takéto riešenie je vhodné najmä na začiatku spolupráce.

Keďže pracujem pre klientov z celého Slovenska, môžeme sa spojiť cez Skype alebo Google Hangouts. Dalo by sa aj cez telefón, ale takto je to osobnejšie a pohodlnejšie. Ak sa náhodou nachádzate v Košiciach, tak sa s vami rád stretnem pri šálke kávy. :)

Samozrejme, komunikácia je už v cene tejto služby a nezaplatíte nič navyše.

2. Ako je to s doménou a hostingom?

Tou prvou a najjednoduchšou možnosťou je, že sa o všetko postarám ja. Hosting s doménou stoja okolo 50€ ročne, takže ak nemáte vlastnú doménu a hosting a chcete, aby som ich kúpil namiesto vás, k cene služby vám pripočítam 50€.

V tejto cene máte doménu (15€ / rok) a priestor až do výšky 10 GB (ktorý by vás pri samostatnej objednávke stál 47€ za rok). Raz za 12 mesiacov vám pošlem faktúru na 50€ a sme vyrovnaní.

Poznámka: Vo veľmi nepravdepodobnom prípade, že by ste sa po roku rozhodli na stránku vykašlať, vám v tom nebudem brániť. Samozrejme, nemusíte mi platiť žiadny ďalší poplatok za doménu a hosting.

Druhá možnosť je tá, že si doménu s webhostingom kúpite sami a mne len poskytnete údaje. Osobne vám odporúčam prvú možnosť, keďže nemusíte vôbec nič nastavovať a bude to pre vás jednoduchšie.

3. Ako presne je to s platením za túto službu?

Na začiatku našej spolupráce si od vás vypýtam fakturačné údaje a vystavím vám zálohovú faktúru na 50% z celkovej sumy.

Poznámka: Ako freelancer si musím pýtať časť peňazí vopred. Viem, že vy ste férový človek, ale existujú aj podvodníci, ktorým ide len o to, aby niekoho využili. 50% vopred týchto ľudí jednoducho odradí. Po zaplatení zálohovej faktúry začnem pracovať na vašom webe. Počas prác s vami priebežne komunikujem. Dosť na to, aby som sa uistil o vašej spokojnosti, ale nie toľko, aby vás to otravovalo.

Keď bude všetko hotové a vy mi poviete, že ste plne spokojný, vystavím vám ostrú faktúru, z ktorej sa odpočíta to, čo ste už zaplatili.

Doplatíte mi zvyšok dohodnutej ceny a obaja budeme spokojní a vysmiati :)

4. Čo ak potrebujem na webe niečo špeciálne (čo nie je zahrnuté v cene)?

Ak je to niečo, v čom sa vyznám, rád vám pomôžem. Moja štandardná hodinová sadzba je 15€.

Ak je to niečo, v čom si nie som celkom istý, odporučím vám niekoho iného.

5. Je v cene aj vytvorenie e-shopu?

Nie. Dôvodom je to, že väčšina ľudí, ktorá túto službu využije, jednoducho e-shop nepotrebuje. Ak by som jeho cenu zahŕňal v tejto službe, musel by som si za túto službu účtovať viac. A to by bolo pre tých, ktorí eshop nepotrebujú, veľmi nevýhodné.

To ale neznáme, že vám s e-shopom nepomôžem. Pomôžem a veľmi rád.  S e-shopom je oveľa viac práce ako s klasickým webom a preto táto služba pre e-shopy stojí o 200€ viac. Čiže 640€ za kompletný e-shop, ak máte vlastnú doménu a hosting a 690€ vrátane domény a hostingu.

V tejto cene je už aj napojenie vášho e-shopu na prijímanie platieb kartou cez systém Besteron, nahodenie 10 produktov a konzultácia, počas ktorej vám ukážem, ako pracovať s vaším novým eshopom.