10 úprimných dôvodov, prečo som si založil tento blog

Boli ste už presvedčený, že niečo chcete robiť, ale nakoniec ste sa na to vykašlali?

Napríklad vtedy keď ste si kúpili nové korčule za 95€ a išli sa korčuľovať presne jeden krát.

Mne sa niečo podobné stalo s blogom.

Na konci roka 2014 som sa rozhodol, že chcem písať blog pre kresťanských chalanov. Videl som, ako sa veľa z nich trápi kvôli nízkemu sebavedomiu, dievčatám a podobne. A tak som chcel pomôcť.

Od WebSupportu som si objednal doménu a hosting. Zaplatil som $100 za Metro Pro Theme a začal som tvoriť.

Celkovo som publikoval 5 článkov a potom som to vzdal. Dôvodov bolo viac.

Zistil som, že blogovanie nie je stroj na peniaze (aké prekvapenie). A tiež som zistil, že nie všetci ľudia ma budú mať radi. A okrem iného som aj vďaka blogu dostal veľmi dobrú prácu, za ktorú som vďačný.

Otázka znie:

Prečo som sa na jeden blog vykašlal a teraz si vytváram nový?

Mám na to presne desať dôvodov.

#1: Chcem zdieľať kvalitný obsah. Zadarmo

Za posledný rok som sa toho veľa naučil. Hlavne o online marketingu a podnikaní.

Ak nepočítam výdavky za doménu, hosting a tému, tak som sa takmer všetko naučil zadarmo. Väčšinou cez blogy. Pamätám si, ako som doslova hltal články typu Čo som sa naučil za 7 rokov podnikania.

Veľa mi dalo aj čítanie blogov od PizzaSEO a Visibility .

Čo sa týka svetových blogov, nedám dopustiť na pre mňa najlepší blog o online marketingu, QuickSprout.com a jeden z najzaujímavejších SEO blogov, Backlinko.com.

To, čo som sa nenaučil zadarmo, som sa naučil za peniaze. Ja som dostával peniaze.

Ako som spomínal, aj vďaka môjmu blogu som dostal prácu, konkrétne v Evolution Startup. Množstvo vecí som sa naučil počas mojej pracovnej doby a za to Ľubovi veľmi ďakujem. Spoluprácu s ním môžem len odporúčať.

Chcem písať články, ktoré ľudom niečo dajú. Ako napríklad detailný návod, ako si vytvoriť kvalitnú web stránku rýchlo a lacno.

Všetko som sa naučil zadarmo alebo dostal zaplatené, chcem niečo vrátiť späť.

Verím, že neexistuje nič také, ako dať ľuďom príliš veľa informácii zadarmo.

Som presvedčený, že čím viac toho človek poskytne ľudom, tým viac sa mu to vráti. A to je možno dôvod, ktorý stojí za masívnym úspechom agentúr ako Visibility alebo PizzaSEO.

Visibility a PizzaSEO pravidelne publikujú obsah svetovej kvality. Vzdelávajú slovenský trh a vlastných klientov. Pomáhajú im svojimi informáciami a stratégiami. Robia to zadarmo.

Internetový marketing je tak obsiahla téma, že je jednoducho nemožné o ňom napísať všetko. A preto chcem prispieť aj ja. Tým, čo už viem.

#2: Stanem sa lepším writerom

Ako sa naučiť lepšie písať

Slovo writer som použil preto, lebo najlepšie vystihuje to, čím chcem byť.

Autor, bloger, copywriter, spisovateľ… V tom všetkom sa chcem zlepšiť a to všetko pre mňa znamená slovo writer.

To, že písané slovo má obrovskú moc povedal najlepšie Edward Bulwer-Lytton: „Pero je mocnejšie než meč.“

Keď píšete kvalitný obsah, ktorý je dobre čitateľný, výhody sú zrejmé. Ľudia nájdu to, čo hľadajú, vaše písanie ich zaujme a vy pravdepodobne získate aj pár nových zákazníkov.

Všetci vieme, že každý business potrebuje webovú stránku. A na webovej stránke musí byť text. Kvalitný text.

Bez kvalitného obsahu ste v dnešnom online svete stratený. Ľudia nebudú mať dôvod navštíviť vašu stránku. A na objednanie si niečoho ani nepomyslite.

„Obsah je dôvod, prečo internetové hľadanie vôbec začalo.“ Lee Odden

Tvoriť kvalitný obsah sa naučíte iba pravidelným tvorením obsahu. Keď chcem písať zaujímavo, potrebujem písať. Veľa písať. Niekoľko tisíc slov týždeň čo týždeň.

Tvoriť obsah s kvalitnými informáciami je len jedna strana mince. Druhou stranou mince je vedieť sa cez vaše texty predať.

Všimli ste si niekedy, ako skvelo sú texty napísané pri fitness doplnkoch?

Vždy ma baví čítať 1500 slov o tom, ako mi ten a ten proteín pomôže získať najlepšiu postavu na kúpalisku v Sobranciach. Neodolávam a klikám na tlačidlo Kúpiť teraz.

Prejdú 2 dni a môj balík už prišiel. Mám radosť z nových doplnkov v pekných obaloch. A ešte aj na tých obaloch je text, ktorý si jednoducho musím prečítať.

Doplnky výživy nie sú žiaden zázrak, no sú skvelým príkladom, že copywriting (písanie reklamných textov) predáva viac než čokoľvek iné.

#3: Online marketing ma baví

Príde mi zaujímavé vytvárať stratégie, ako dostať ľudí na webovú stránku. Premýšľať nad tým, ako tým ľuďom dopomôcť, aby spravili požadovanú akciu.

Baví ma neustále zlepšovať svoj blog. Písať. Zdieľať zaujímavý obsah na sociálnych sieťach. Trápiť sa so SEO (optimalizáciou pre vyhľadávače, napr. Google), aby som raz mohol mať návštevnosť, za ktorú sa nebude musieť hanbiť :)

Chcem sa stretávať s ľuďmi a hovoriť o tom, čo pre nich môžem spraviť. A neskôr splniť alebo prekonať ich očakávania a dostať zaslúženú odmenu.

Chcem im pomôcť ku vyšším ziskom a tým ku rozrastaniu firmy a vytváraniu práce pre ľudí

Som vďačný, že online marketing môžem robiť z domu. Alebo aj z pláže, ak by som chcel.

Som vďačný, ze online marketing je niečo, čo ľudia potrebujú a sú ochotní do neho investovať. A ono sa im to (takmer) vždy vráti.

#4: Získam pravé vzdelanie

Tento rok som ukončil strednú a začal študovať marketing na Prešovskej univerzite. Po 2 mesiacoch silne pochybujem, že mi má vysoká škola čo ponúknuť.

Ako viete, som nadšencom pre online marketing. Nemyslím si, že slovenské školy sú schopné ma v tejto oblasti posunúť ďalej.

Nechcem študovať niečo, čo nemám v pláne robiť. A nechcem sa učiť to, čo ma nebaví a nikdy to nebudem potrebovať.

Blog mi ponúka možnosť na pravé vzdelávanie v mojej oblasti. Tvorba obsahu, copywriting, budovanie návštevnosti, SEO, platená reklama, sociálne siete… Blogovanie toto všetko zahŕňa.

O online marketingu ešte zďaleka neviem všetko. Preto sa musím neustále učiť. Na svojom blogu budem mať ideálny priestor na testovanie nových nápadov a stratégii.

Tieto skúsenosti ma posunú ďalej a ja budem môcť robiť lepšiu prácu pre svojich (budúcich) klientov.

#5: Pravidelnou tvorbou obsahu si vybudujem disciplínu

Ako písať dlhé a kvalitné články

Nikoho nemusím presviedčať, že úspešné blogovanie musí byť pravidelne.

Aktuálne plánujem publikovať nový článok každý pondelok. Obsiahly článok.

Medzinárodná internetová agentúra serpIQ a slovenská Visibility sa zhodli, že dlhšie články jednoducho fungujú lepšie.

Google ich uprednostňuje, ľudia ich viac zdieľajú. Prečo? Lebo majú spravidla lepší obsah.

A preto chcem každý pondelok publikovať článok, ktorý má minimálne 1000 slov. 1500 je lepšie a 2000+ je ideál.

Chcem za každú cenu písať dlhé články?

Nie celkom.

Je však ľahšie dať ľudom kvalitné informácie v niekoľko tisíc slovnom článku než v článku ktorý má 154 slov.

V ideálnom svete by som publikoval aspoň dva kvalitné články za týždeň. Okrem tohto blogu ešte stále spolupracujem s Ľubom, posilňujem, chodím na stretnutia mládeže a mám priateľku.

Jeden článok za týždeň mi teda príde oveľa viac dlhodobo udržateľný ako dva alebo tri.

Update, 17.11.2015: Tak toto mi nevyšlo podľa plánu. Publikovať 2000+ slov každý týždeň je naozaj veľa. Rozhodol som sa, že moja obsahová stratégia bude podobná tej, ktorú má Brian Dean.

Brian publikoval na svojom blogu v priebehu niekoľkých rokov iba 32 článkov. Každý z nich má ale obrovskú kvalitu a vďaka tomu sa mu podarilo vybudovať jeden z najlepších SEO blogov na svete.

Jednou z výhod takéhoto občasného publikovania je to, že čas, ktorý ušetrím na tvorbe článkov môžem investovať do propagácie. 

#6: Dozvedia sa o mne ľudia, ktorí by sa o mne inak nedozvedeli

Drvivú väčšinu ľudí na Slovensku nezaujímam.

Blogovanie to síce nezmení, ale v každom prípade o mne bude vedieť viac ľudí ako teraz.

Slovensko má približne 3,3 milióna internetových používateľov. Podľa štatistík si 77% používateľov internetu číta blogy. Jednoduchá matematika mi povie, že 2 541 000 Slovákov číta blogy.

Nie som naivný a viem, že zo mňa nebude slovenská blogová superstar. A pravdepodobne si môj blog nepozrie ani každý druhý Slovák.

A to je v poriadku. Stačí, že sa pár ľudom budú páčiť moje články o online marketingu a začínajúcom podnikaní. Možno vďaka mne pár ľudí nakopne svoj business. A možno medzi nimi budete aj vy. A to by bolo absolútne úžasné.

A viete čo?

Verím, že sa mi to podarí.

Verím, že keď budem tento blog písať pre ľudí a nie pre vidinu rýchleho zárobku, tak sa mi podarí ľuďom naozaj pomôcť. Mimochodom, blogovanie naozaj rýchly zárobok nie je. Opýtajte sa Ľuba, povie vám.

#7: Chcem si získať zákazníkov

„Najlepší a najvýhodnejší marketingový kanál pre každý jeden business, ktorý som vytvoril, bol blog. Ak by blogovanie nestálo za to, nerobil by som to.“ - Neil Patel, jeden z top 10 online marketérov podľa časopisu Forbes

Zákazníkov chce získavať každý. Prečo som sa to rozhodol spraviť práve cez blog?

Na to, aby som získal zákazníkov na internete, najprv potrebujem na svojej stránky ľudí. Jednoduché.

Ako však ľudí priviesť na vašu web stránku?

Jasné, môžete vašu stránku zdieľať na vašom Facebooku a určite si na ňu pár vašich priateľov (a možno aj zvedavá mamka alebo babka) klikne.

Pre väčšinu stránok je jedným z hlavných zdrojom návštevníkov Google.

Otázka znie: Ako dosiahnuť väčšiu návštevnosť z Google?

Odpoveď sa zdá byť primitívna: Získajte lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania.

Ako na to? Google sa pozerá na niekoľko stoviek faktorov, no hlavným ostáva počet kvalitných spätných odkazov.

Social Media Today zistili, že web stránky, ktoré obsahujú blog majú v priemere o 97% viac spätných odkazov.

Dostať ľudí na vašu web stránku je ale iba časť tohto boja o zákazníkov.

Ďalší krok je im pomôcť ku tomu, aby si objednali vaše produkty či služby. A blog pomáha aj v tomto. Až 61% amerických spotrebiteľov uviedlo, že vykonali objednávky na základe článku na blogu.

#8: Spravím si dobré meno

Veľa ľudí v mojom okolí neverí reklamným a marketingovým agentúram. Nedivím sa im. Ja s tým mám tiež problém.

Ak by som si chcel najať marketingovú agentúru, musel by som byť na 100% presvedčený, že naozaj spravia to, čo sľubujú. V tomto si moju dôveru získali agentúry PizzaSEO a Visibility.

Ich blogy sú plné kvalitného obsahu a ja si môžem byť istý, že sa svojej práci naozaj rozumejú.

Blogovanie je jedna z najlepších ciest, ako si vybudovať dobré meno. Hlavne ak chcete spraviť kariéru v online marketingu.

Nemôžem radiť ľudom, aby blogovali pre svoj biznis, ak ja nerobím to isté. Bol by som pokrytec. A hlupák.

Ak naozaj verím, že každá firma by mala mať svoj blog (a ja tomu verím), tak ja som ten, ktorý by mal blogovať ako prvý.

#9: Získam si dôveru napriek svojmu veku

Získať si dôveru ako osemnásťročný chalan nie je jednoduché. Je to všetko, len nie jednoduché.

Niektorí ľudia si myslia, že takto mladí ľudia sa ešte ničomu nemôžu rozumieť.

Našťastie im môžu mladí šikovní ľudia dokázať, že sa mýlia.

Som príslušník internetovej generácie. Vyrástol som na internete. Nájsť trasu v Google Maps je pre mňa prirodzenejšie ako sa niekoho na tú cestu opýtať.

Internetový marketing sa nenaučíte na prednáškach na vysokej škole. Minimálne nie na Slovensku.

Internetový marketing je priestor, kde má šancu uspieť mladá generácia. Všetko čo o internetovom marketingu potrebujete vedieť, nájdete (prirodzene) na internete.

Cez svoj blog chcem ukázať, čo je v mojich silách. Chcem aby moji budúci klienti na vlastné oči videli, že naozaj viem robiť to, čo sľubujem.

#10: Spoznám veľa zaujímavých ľudí

ja-a-lubo-jurik

S Ľubom Juríkom na Bojníckom zámku

Už teraz viem, že vďaka blogovaniu môžete spoznať veľa skvelých ľudí.

Nemyslím si, že by som spoznal Ľuba, ak by nebolo môjho blogu. Ľuba som spoznal pri žiadosti o pozíciu Junior WordPress Developera, čiže niekoho, kto pracuje s redakčným systémom WordPress.

Veľa vecí o tomto systéme som sa naučil práve na mojom, dnes už neaktívnom, blogu.

Internet je plný úžasných ľudí a blogovanie robí vzájomne spoznávanie sa jednoduchým. Ak sa vám páčia niekoho názory alebo ideály, stačí napísať komentár pod článok alebo krátky email a môžete získať nového priateľa.

Všetci sme rozdielni a je možné, že ľudia vo vašom okolí vám nerozumejú. Možno nezdieľajú vaše nadšenie pre kone alebo nechápu, prečo vás ten šach tak baví.

Ale niekto z 2 541 000 Slovákov vám určite rozumieť bude. Potom stačí jeden email a môžete spoznať niekoho, za koho budete celý život vďačný. Som dokonca presvedčený, že existuje veľa blogových lovestories.

Záver

Blogovanie je pre mňa jasná cesta.

Pomáha mi vo vzdelávaní. Spoznávam nových ľudí. Budujem si reputáciu.

Konečne mám pocit, že robím niečo zmysluplné. Že to má význam a nepíšem tie články zbytočne.

Verím, že ak vytrvám, tak uvidím, že sa mi všetok čas investovaný do blogovania vráti.

10 úprimných dôvodov, prečo som si založil tento blog
5 (100%) 3 votes

Čo tak ešte jeden článok?

Share This