Ako získať viac návštevníkov vďaka Facebooku (rozhovor s FB expertom)

Priznajte si to: z Facebooku vám nechodí taká návštevnosť, akú by ste chceli.

Získavanie dobrej návštevnosti zo sociálnych sietí nie je vôbec jednoduché.

Už ste niekedy zdieľali váš článok na Facebook s dúfaním, že sa stane virálnym len preto, aby ste potom videli ohromných 17 nových návštevníkov?

Možno viete, že organický (teda neplatený) dosah vašich príspevkov na Facebooku pravidelne klesá. Z Facebooku sa pomaly stáva hrací automat – keď sa chceš hrať (a vyhrať nejaké tie návštevy), tak si zaplať.

Napriek tomu, existujú ľudia, ktorí dokážu dostať stovky až tisícky ľudí na všetko, čo zazdieľajú.

Otázka je: Ako to, dokelu, robia?

Keďže ja toho o Facebooku veľa neviem, požiadal som o rozhovor niekoho, komu v žilách prúdi modrá krv (a tým nemyslím jeho šľachtický pôvod).

Peter Čelko sa venuje marketingu na sociálnych sieťach už 10. rok (áno, naozaj) a o marketingu na Facebooku píše na svojom blogu NaMaximum.eu.

 

Peter Čelko o Facebooku

Poprosil som ho, či by na mojom blogu mohol zdieľať niektoré jeho tipy a veľmi ma teší, že súhlasil. Bez ďalšieho zdržovania teda prejdeme priamo na rozhovor.

Ahoj Peter, si známy ako expert na sociálne siete a hlavne na Facebook. Ako si sa k tomuto statusu prepracoval?

Bol to úspech cez noc, ktorý trval pár rokov :)

Ja osobne som začínal ešte na x-Chate, ktorý pravdepodobne ľudia v tvojom veku už ani nepoznajú. Nepoznajú ho ani ľudia v mojom veku :)

Postupne som si prešiel klasikou, ako je Azet a Facebook. Stále som sa o sociálnych sieťach vzdelával a skúšal som, čo funguje a čo nie. U mňa aj u prvých klientov.

Mal som však aj množstvo iných záujmov a až vďaka kurzu Martina Mažára som sa uistil, že Facebook je to, s čím viem ľuďom najviac pomôcť.

Začal som o tom blogovať a vďaka kontaktu na Martina som sa dostal aj k najväčšej kampani v Česku a na Slovensku Makač vs. Boháč od Andyho Winsona.

Tá vyšla veľmi dobre a potom sa to už na mňa začalo hrnúť. Dnes už musím niektorých potenciálnych klientov aj odmietať.

Vie sa o tebe, že si začal s blogovaním ešte v čase, keď o blogovaní nikto nehovoril. Neskôr si založil NaMaximum.eu, kde si sa zameral len na Facebook. Ako veľmi môže za tvoj úspech tento blog?

Veľmi výrazne. V podstate sa dnes dostávam k zákazkám len dvomi spôsobmi. Buď na odporúčanie alebo cez web.

Aj tie odporúčania sú tak pol na pol. Od ľudí, ktorí sú alebo boli mojimi klientmi alebo od tých, ktorí ma našli na webe.

Keď poznáš ten správny systém, ako na to, tak dokáže byť web skvelým zdrojom nových zákazníkov a príjmov.

Si prvý človek, na ktorého si spomeniem, keď sa povie „odborník na Facebook“. Čo je vlastne náplňou tvojej práce? Chápem, že plánuješ príspevky a odpovedáš na komentáre. A okrem toho?

Okrem toho ešte milión ďalších činností :) Veľmi dôležité je, aby som dokonale poznal cieľového zákazníka konkrétneho klienta.

Kde sa na webe zdržiava, aké témy ho zaujímajú, aké si kladie otázky.

Našťastie som vyvinul systém, vďaka ktorému viem brutálne rýchlo zistiť, ktorý obsah sa týmto ľuďom páči u mňa alebo dokonca u mojej konkurencie.

Samozrejmosťou je reklama a jej cielenie presne na ľudí, ktorí boli na webe môjho klienta alebo od neho dokonca kúpili.

Taktiež dokážem týchto ľudí dotiahnuť, aby dali like na stránku klienta.

Cieľom je nájsť potenciálnych klientov, upútať ich, vybudovať u nich dôveru a dotiahnuť ich na web, kde si buď vyžiadajú aby boli kontaktovaní alebo sa im predáva :)

V rozhovore pre hodinadenne.sk si hovoril o častej chybe, pri zakladaní fan page. Človek je tak nadšený, že pozve všetkých svojich známych a potom tam má plno ľudí, ktorí o jeho obsah nemajú záujem. Priznám sa, tiež som to spravil. Mám teraz všetkých nerelevantných ľudí z fan page vyhodiť alebo…?

A ako by si ich vyhodil? :) Nechaj si ich tam, pravdepodobne sa im aj tak nezobrazuje to, čo tam dávaš :)

Aspoň to bude vyzerať, že máš viac ľudí na stránke.

Teraz sa hlavne sústreď na to, aby si tam ťahal tých správnych ĺudí. Odkazuješ na svojom webe na fanpage? Máš ju spomenutú v mailoch? Dávaš občas príspevky z nej na svoj osobný profil? Rozmýšľal si aj nad reklamou?

Vlastne všetko z toho už robím alebo som to aspoň vyskúšal. Niečo fungovalo viac, niečo menej. Tá reklama je zaujímavá téma. Povedzme, že som ochotný investovať 100€ do Facebook reklamy. Mal by som sa sústrediť na získavanie fanúšikov alebo promovanie príspevkov? Čo by bolo pre mňa výhodnejšie?

Úprimne?

Fanúšikovia sú ti na dve veci :)

Teraz našťastie nebudem vulgárny. Sú dobrí ako sociálny dôkaz. Čím viac fanúšikov máš, tým viac ťa ľudia berú ako autoritu.

Peter Čelko má na Facebooku viac ako 2 500 fanúšikov. To je pre neho skvelý sociálny dôkaz, že ponúka kvalitný obsah a kvalitné služby.

Peťo má na Facebooku aktuálne viac ako 2 600 fanúšikov. Myslíte, že to pôsobí dobre na potenciálnych klientov? Rozhodne!

Druhá “vec” je tá, že si buduješ komunitu. S istým percentom fanúšikov pravidelne komunikuješ a môžu sa stať tvojimi klientmi.

Na tvojom mieste by som určite propagoval príspevky, ideálne tvoje články.

Pýtaš sa prečo?

Ty máš veľmi kvalitné články. Je veľká pravdepodobnosť, že budeš mať veľa preklikov a získaš na týchto ľudí email. Potom sa dá s nimi ďalej komunikovať mailom alebo aj na Facebooku (keď na nich zacieliš).

A nikto nepovedal, že ty, keď dáš reklamu na príspevok, tak nemôžeš pozvať na stránku ľudí, ktorí mu dali like ;)

Vďaka za tipy. Ako si na tom s promovaním príspevkov pre svoj blog? Zvykneš svoje články podporiť pár eurami? Prezradíš nám aj sumu?

Zvyknem, nedávam veľa, väčšinou len okolo 10 eur. Viac sa sústreďujem na recykláciu obsahu, že dám ten istý príspevok viackrát a veľa testujem.

Náhľadový obrázok, nadpis, popis, čas zverejnenia a podobne.

Potom občas siahnem k násobeniu ceny za reklamu. Keď nájdem ideálnu kombináciu vecí, ktoré som spomínal skorej, tak zdvojnásobujem cenu za reklamu až kým sa mi to neoplatí.

Ja som zatiaľ experimentoval len s 2 eurami, ale bola to celkom zábava. Koľko času denne stráviš na sociálnych sieťach? A koľko z toho pracovne? :)

Hahahaha (rehot). Denne asi tak 9 hodín a z toho 8,5 pracovne. Áno, snažím sa to znížiť.

Wow. Tak toto som naozaj nečakal :D Máš nejaké tipy aj pre bežných smrteľníkov? Nejakú stratégiu, ktorá by priniesla dobre výsledky aj pri 15 minútach denne? Alebo sú sociálne siete full-time job?

facebook-stranka

Peťova stránka, kde zdieľa tipy na úspešný Facebook marketing.

Sociálne siete určite nie sú full-time job, ak ťa neživia tak ako mňa. Bežný smrteľník si v pohode vystačí s 15 minútami denne.

Stačí, že si urobí plán príspevkov. Striedať tam rôzne druhy príspevkov ako obrázky, články, otázky a videá. Definuje si cieľ, čo chce dosiahnuť, pohľadá si obsah na týždeň dopredu. Stačí aj jeden príspevok denne. A potom ho načasuje.

Potom stačí už len raz za deň zájsť na Facebook a odpovedať na komentáre, poďakovať za zdieľania a nové lajky.

Páči sa mi tá časť s odpovedaním a poďakovaním. Mnoho stránok len všade strká svoj obsah a všetko ostatné odignoruje. Máš aj nejaké obľúbené miesto odkiaľ pracuješ alebo je to všade tam, kde máš pripojenie?

Je slušné poďakovať :) A ako hovoríš ty, nie veľa ľudí to robí a oplatí sa ti byť iný, aspoň si ťa zapamätajú :)

Nekomunikovať s ľuďmi je cesta do záhuby.

Ja rád pracujem z kancelárie. Tu ma nikto neruší a sústredím sa na maximum.

Tie 2 posledné slová sú pekný branding. Dám ti to v článku ako odkaz :D Na záver už len 2 otázky: Tá prvá: Ktoré 3 blogy navštevuješ najčastejšie?

Asi budeš prekvapený, ale sú to blogy mojich klientov Akozbalit.sk a Expertnapredaj.sk a blog Silvia Michala, TajomstvaCharizmy.sk.

Trochu som tam čakal napríklad QuickSprout.com, keďže ťa dosť ovplyvnil aj Neil Patel. Posledná otázka: Čo je najlepší kus obsahu, aký si kedy vytvoril?

QuickSprout už nesledujem :) Zosekal som zdroje vzdelávania na minimum.

Verím, že nie je dôležité sa len učiť, ale aj aplikovať naučené veci do praxe. Tak predbehnúť všetku konkurenciu.

Najlepší kus obsahu som ešte nevytvoril, práve na ňom pracujem. Bude to kurz, predbežne nazvaný FB NaMaximum. Keď máte záujem dozvedieť sa o ňom viac, tak mi nechajte email na vás a ja vás budem o všetkom priebežne informovať.

Update, 9.8.2016: Peťov najlepší kus obsahu už je hotový a nakoniec sa nevolá FB NaMaximum, ale Systém Pasívnych Dosahov.  Pre viac informácii o tomto kurze kliknite sem.

Ďakujem za rozhovor a skvelé tipy :)

Ja ti ďakujem veľmi pekne, že si si na mňa našiel čas a položil si mi tieto skvelé otázky.

Prajem ti veľa spokojných čitateľov.

Nápodobne. Nech sa darí!

Záver

 

Facebook je len ďalším nástrojom ako dostať váš obsah pred viac ľudí. To, či budete mať Facebook stránku alebo nie nerozhoduje o úspechu vášho blogu.

Ak ale do Facebooku investujete váš čas, môžete tak získať nových návštevníkov a aj zopár odberateľov či klientov navyše.

Znie to ako niečo, o čom by ste chceli vedieť viac? Tak sa prihláste na odber článkov na Peťovom blogu.

Dôležité body z rozhovoru:

  • nemá zmysel sa naháňať za čo najväčším počtom fanúšikov
  • blogovanie je skvelý spôsob, ako sa stať autoritou a dostávať nové zákazky
  • raz za čas zdieľajte príspevok zo svojej stránky na osobnom profile (viac ľudí sa tak dozvie o vašej stránke)
  • umožnite návštevníkom vášho blogu, aby sa mohli prekliknúť na vašu Facebook stránku
  • ak máte kvalitné články, radšej investujte do promovania príspevkov ako do fanúšikov
  • striedajte rôzne formy príspevkov: obrázky, články, videá
  • nezabudnite odpovedať na komentáre a poďakovať za zdieľania
  • vytvorte si plán príspevkov
Ako získať viac návštevníkov vďaka Facebooku (rozhovor s FB expertom)
5 (100%) 2 votes

Čo tak ešte jeden článok?

Share This