Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov. Len na českom a slovenskom internete o nej nájdete popísané desiatky článkov a každý z nich hovorí niečo iné. Poďme si o nej niečo povedať.

Čo to tá analýza kľúčových slov vlastne je? A prečo sa ňou vôbec zaoberať?

„Kľúčovka“ je nadupaná Excel tabuľka, vďaka ktorej získate hodnotné informácie o tom, čo vaši zákazníci hľadajú a aké slová pri tom používajú. Ak všetko funguje, ako má, vďaka jej používaniu sa stane niečo prekrásne Používateľ Google nájde presne to, čo chcel nájsť (nech sú to informácie alebo konkrétny produkt), a to práve na vašom webe.

Vďaka dobre spravenej analýze slov už nebudete mať problém s vymýšľaním tém pre váš blog. Dosť možno budeme mať úplne opačný problém – zistíte, že tém, o ktorých by ste mohli písať, je príliš veľa a budete si vyberať tie, kde sa vám vaše úsilie oplatí najviac.

Problém s klasickou analýzou kľúčových slov

Keď pre klientov robíme linkbuilding, vždy začneme tým, že si od nich vypýtame podklady. Medzi nimi je aj analýza kľúčových slov. Takto sme sa dostali k mnohým analýzam od rôznych firiem a freelancerov. Analýzy boli rôzne – niektoré z nich v skutočnosti analýzami vôbec neboli, iné boli spravené naozaj kvalitne. 

Keď sme sa o týchto analýzach rozprávali s klientmi, takmer vždy sme došli k rovnakému záveru: Klienti tej analýze jednoducho nerozumejú a nevedia s ňou pracovať. A to bez ohľadu na to, či to bola obyčajná tabuľka (nie analýza) slov a ich hľadanosti, alebo komplexná klasifikačná analýza podľa vzoru Prokop alebo Ungr. 

Postupne sme zistili, že sa na harddiskoch v slovenských firmách nachádza množstvo Excel tabuliek, za ktoré sa kedysi zaplatili stovky až tisíce eur z marketingového budgetu a teraz s nimi nikto nevie pracovať. V ideálnom prípade sa vo firme nachádza aspoň jeden „SEO človek“, ktorý analýze rozumie a dokáže s ňou pracovať. Podľa nás sa to ale dá robiť lepšie.

Praktická analýza kľúčových slov od Vojkovsky.sk

Analýza kľúčových slov je dokument pre celý tím. Nemá to byť dokument od jedného SEO experta pre ďalších SEO expertov. Veríme, že každý dobrý SEO-čkár si vie nájsť kľúčové slová na akúkoľvek tému a tiež si vie vyhodnotiť, či sa na nejakom webe používajú správne, alebo nie.

Sme presvedčení, že analýzu kľúčových slov by si mal vedieť otvoriť a pochopiť ktokoľvek od brigádnika, ktorý nahadzuje nové produkty na e-shop, cez copywritera, ktorý píše články na blog, až po linkbuildera

Príliš veľa firiem má analýzu kľúčových slov ako rodinnú Bibliu. Leží v obývačke na poličke, no nikto ju neotvoril už celé roky a iba na ňu sadá prach. Na analýzu kľúčových slov samozrejme sadá iba virtuálny prach, ale podstatu chápete – analýza je na to, aby sa používala. :)

S našou praktickou analýzou kľúčových slov dokáže pracovať ktokoľvek, kto má aspoň základné znalosti excelu. Ak našu analýzu pošlete vášmu copywriterovi s tým, že si z nej má vybrať tému a vhodné kľúčové slová pre nový článok na váš blog, tak to zvládne aj bez dlhých a drahých SEO školení. Celú ťažkú prácu urobíme za vás.

Popis obrázku: Úryvok z Google Data Studio reportu pre jedného z našich klientov v oblasti cestovného ruchu. Na základe analýzy kľúčových slov sme pre klienta vytvorili 3 články. 

Nášmu klientovi takmer okamžite po publikovaní prvého článku „vystrelila“ organická návštevnosť (koľko ľudí prišlo na web z Google). V priebehu mesiaca sme pridali aj ďalšie 2 články a nárast organickej návštevnosti je za posledné 4 mesiace viac ako 570 % . Za posledný mesiac je medziročný nárast počtu návštevníkov z Google približne 1200 %.

Čo vám dá analýza kľúčových slov od Vojkovsky.sk

(ak si ju nenecháte iba v šuflíku)

N

Zistíte, čo presne hľadá vaša cieľová skupina a aké slová pri tom používa.

N

Budete mať dokonalý prehľad o hľadanosti kľúčových slov vo vašom odbore.

N

Uvidíte nové možnosti a príležitosti, ktoré ste doteraz nevideli (napríklad na nové produkty, kategórie produktov a pod.).

N

Získate informácie o tom, ako konkurenčné sú jednotlivé slová a vďaka tomu objavíte aj takzvané „nízko visiace ovocie“, čiže kľúčové slová, na ktoré sa viete umiestňovať relatívne rýchlo a jednoducho

N

S hrôzou si uvedomíte, že ste nikde na webe nepoužili relevantné kľúčové slová, ktoré hľadajú stovky ľudí každý mesiac.

N

Vďaka našej analýze prerobíte vaše aktuálne texty kategórii a produktov. O mesiac si všimnete, že vám na web chodí viac ľudí ako zvyčajne.

N

Získate inšpiráciu (a rešerš kľúčových slov) na desiatky nových článkov, ktoré si vaša cieľová skupina svojím hľadaním cez Google žiada. Budete písať o tom, čo ľudí vo vašom odbore naozaj zaujíma a nebudete musieť písať len o vašom sortimente.

N

Odhalíte témy na blogové články, ktoré sa oplatí spracovať. Možno sa nám spolu podarí niečo podobné ako s klientom, ktorého uvádzame v príklade vyššie a vy budete mať na webe niekoľkonásobne viac potenciálnych klientov.

N

Budete mať dokument, ktorý stačí poslať copywriterovi a ten bude okamžite vedieť, čo presne má vo svojich textoch spomenúť, aby vám na web dotiahol viac ľudí. Na naše analýzy nepotrebujete prekladateľa.

Čo ešte vám prinesie naša analýza kľúčových slov

objavíte nové kľúčové slová, ktoré sa priamo týkajú vášho biznisu
uvidíte, pre ktoré z týchto slov sa už zobrazujete vo výsledkoch Google-u a kde máte medzery
zistite viac o tom, ako premýšľa vaša cieľová skupina
budete mať jasnejšie o tom, ako by mala vyzerať štruktúra a texty na vašom webe
nájdeme pre vás témy a kľúčové slová pre články, ktoré zaujímajú vašich zákazníkov.
detailne pre vás rozoberieme kľúčové slová vašej konkurencie s cieľom zistiť, čo im funguje, aby sme mohli pripraviť niečo ešte lepšie a predbehnúť ich. Aké kľúčové slová používajú? Koľko návštevníkov ich nájde cez Google každý mesiac? Ktoré podstránky sú pre nich najdôležitejšie? To všetko vám ukážeme.

Koľko stojí naša analýza kľúčových slov

Veľmi radi by sme vám tu pripravili 3 rôzne balíky, z ktorých by ste si mohli jednoducho vybrať ten, ktorý by bol pre vás najvhodnejší. Pri analýze kľúčových slov to ale takto, bohužiaľ, nefunguje.

Rozsah analýzy záleží hlavne na odbore vášho webu. Inak sa robí analýza kľúčových slov pre úzko zameraný e-shop s jedným produktom a inak pre veľkú banku. 

Zo skúseností stojí väčšina našich analýz od 600 do 900 €. Presnú cenovú ponuku vám pošleme po vyplnení formulára.

Máte záujem o službu Praktická analýza kľúčových slov? Skvelé, poďme to dohodnúť.

Ako to prebieha?

Krok 1:

Vyplňte kontaktný formulár vyššie, prípadne na stránke Kontakt.

 

Do 2 dní sa vám ozveme s cenovou ponukou na Praktickú analýzu kľúčových slov pre váš web.

:Krok 2

Krok 3:

Ak cenu odsúhlasíte, vystavíme vám zálohovú faktúru na 50 % sumy. Po jej úhrade začíname pracovať na analýze.

Hľadáme slová, analyzujeme, triedime a spracovávame vašu analýzu, kým s ňou nie sme úplne spokojní.

:Krok 4

Krok 5:

Pošleme vám vašu analýzu kľúčových slov v cloude s plnými právami na jej upravovanie. Tiež vám pošleme ostrú faktúru, v ktorej doplatíte zvyšných 50 % dohodnutej sumy.

Analýza je hotová, teraz prišiel čas na to, aby ste ju aplikovali a aby si na seba zarobila. :) V prípade potreby vám radi pomôžeme cez naše on-page služby.

:Krok 6

FAQ

Ako je to s platením za vypracovanie analýzy?

Je to jednoduché. Po vašej objednávke vám vystavíme zálohovú faktúru na 50 % sumy. Faktúru na zvyšných 50 % vám pošleme, až keď bude analýza dokončená.

Koľko trvá vypracovanie analýzy kľúčových slov?

Vytvoriť poctivú „kľúčovku“ je časovo náročný proces. Väčšinu analýz odovzdávame do 2-3 týždňov od uhradenia zálohovej faktúry.